Jeśli masz problem z otwarciem strony, zadzwoń na +48 22 307 93 34 lub skorzystaj z FlixBus Google Assistant App.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Często zadawane pytania na temat COVID-19

Odprawa i podróż:

   

Pasażerowie są zobowiązani do noszenia maseczki ochronnej podczas wchodzenia na pokład i całej podróży FlixBusem. Pasażerowie są o tym informowani podczas rezerwacji biletu, co daje im czas na zakup bądź zabranie maseczki ochronnej. Zakrywanie ust i nosa innym materiałem lub fragmentem odziezy nie jest wystarczające. Pasażerowie bez maseczek nie będą mogli wsiąść do autobusu.

   
Czy wystarczy zakryć twarz szalikiem lub innym materiałem czy muszę założyć maseczkę ochronną?

Pasażerowie mają obowiązek zakrycia nosa i ust maseczką podczas wchodzenia na pokład oraz podróży FlixBusem. Stosowanie innych materiałów, takich jak szaliki lub fragmenty odzieży, nie jest dopuszczalne.

   

Dzieci muszą nosić maseczkę zakrywającą nos i usta zgodnie z obowiązującymi regulacjami. Zgodnie z regulacjami wprowadzonymi w Polsce, nakaz zakrywania ust i nosa nie obowiązuje dzieci do lat 4. Rodzice muszą posiadać własne maseczki dla siebie oraz dla swoich dzieci.

   

Pasażerowie podczas zakupu biletu zostają poinformowani o obowiązku noszenia maseczki podczas podróży FlixBusem. Daje to więc czas na przygotowanie się do podróży. Na pokładzie autobusu nie ma możliwości zakupu maseczek ochronnych.

   

Nie, noszenie rękawiczek nie jest obowiązkowe.

   

Nie, nie mierzymy temperatury pasażerom. Prosimy, aby w razie złego samopoczucia unikać podróży i koniecznie skonsultować się z lekarzem.

   

Nie, nie mierzymy temperatury naszym kierowcom i personelowi. Wszyscy są poinstruowani, aby w razie złego samopoczucia skonsultować się z lekarzem i pozostać w domu.

   

Tak, wszystkie nasze autobusy mają nowoczesne systemy klimatyzacji, które filtrują powietrze w autobusie. Kierowcy są również poinstruowani, aby otwierać drzwi autobusu na przystankach w celu zapewnienia dopływu świeżego powietrza. Regularnie czyścimy filtry klimatyzacji i dbamy o to, aby nasze pojazdy były często wietrzone.

   

Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pasażerów, kierowców i pracowników jest naszym najwyższym priorytetem. Wsiadanie i wysiadanie jest możliwe tylko tylnymi drzwiami i jest nadzorowane przez kierowcę autobusu w celu zachowania bezpiecznego dystansu między pasażerami.

   

Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pasażerów, kierowców i pracowników jest naszym najwyższym priorytetem. Prosimy o postępowanie zgodnie z instrukcjami kierowców i/lub personelu stacji, m.in. o zachowanie 2m odległości podczas wsiadania do pojazdu oraz podczas umieszczania i odbierania bagażu z luku bagażowego. Zachęcamy pasażerów, aby umieszczali bagaże w luku samodzielnie, zgodnie z instrukcją kierowcy. W razie potrzeby, kierowca bądź personel udzieli pasażerom pomocy. Wsiadanie i wysiadanie jest możliwe tylko tylnymi drzwiami i jest nadzorowane przez kierowcę autobusu lub personel stacyjny w celu zachowania bezpiecznego dystansu między pasażerami.

   

Zalecamy pasażerom zdezynfekowanie rąk i bagażu po jego wyjęciu z luku bagażowego. Pasażerowie mogą również dobrowolnie skorzystać z rękawiczek jednorazowego użytku.

   

Podczas wchodzenia na pokład autobusu zawsze należy stosować środki dezynfekujące. W trakcie przerw, noszenie maseczki zależy od wytycznych lokalnych. Zgodnie z regulacjami wprowadzonymi w Polsce, jeśli w przestrzeni otwartej istnieje możliwość zachowania 2 metrów odległości od innych, nie jest wymagane zasłanianie ust i nosa.

   
Czy nadal mogę kupić dodatkowy bagaż lub bilet bezpośrednio u kierowcy autobusu?

Dodatkowy bagaż można wykupić online podczas rezerwacji biletu, do czego zachęcamy naszych pasażerów. Zakup biletu oraz dodatkowego bagażu bezpośrednio u kierowcy jest nadal możliwy, jeżeli pozwala na to zapełnienie autobusu. Honorowana jest natomiast wyłącznie płatność bezgotówkowa.

   

Kierowca lub personel FlixBusa wskaże wówczas nowe miejsce, które można zająć. Za pośrednictwem naszego formularza kontaktowego można skontaktować się z nami w sprawie zwrotu kosztów rezerwacji miejsca.

   

Wejście na pokład autobusu jest możliwe z ważnym biletem w dowolnej formie. Zarówno bilety cyfrowe, jak i bilety papierowe posiadają kod QR, który podczas odprawy jest skanowany przez kierowcę. W niektórych przypadkach, bilety kupione offline mogą nie posiadać kodu QR. Wówczas, zostaną one sprawdzone przez naszych kierowców lub asystentów operacyjnych bez ich dotykania.

   

W przypadku podróży międzynarodowych może być wymagany negatywny wynik testu na COVID-19. Prosimy o sprawdzenie obowiązujących zasad na stronie https://reopen.europa.eu/pl/ wybierając kraj odjazdu i przyjazdu. Nie stosowanie się do obowiązujących przepisów może spowodować odmowę wpuszczenia na pokład autobusu.

Podczas procesu rezerwacji przekazujesz FlixBusowi swoje dane, takie jak imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu, abyśmy w razie potrzeby mogli sprawnie współpracować z odpowiednimi organami.

Sklepy i przystanki:

   

Wybrane przystanki zostaną oznaczone taśmą, wyznaczając 2-metrowy dystans w strefie wejścia na pokład. W przypadku przystanków bez nadzoru zachęcamy naszych pasażerów do przestrzegania wytycznych władz i do odpowiedzialnego zachowania w trosce o bezpieczeństwo własne i osób w pobliżu.

   

Płatność gotówką jest w dalszym ciągu możliwa w punktach sprzedaży. Zachęcamy natomiast do dokonywania płatności za bilety i dodatkowy bagaż bezgotówkowo. U kierowcy była i jest akceptowana wyłączenie płatność bezgotówkowa.

Inne pytania:

   

FlixMobility na bieżąco monitoruje sytuację dotyczącą COVID-19 i pozostaje w ścisłym kontakcie z władzami. Bezpieczeństwo naszych pasażerów, kierowców i pracowników ma dla nas najwyższy priorytet. W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać konkretnego terminu, do kiedy będą obowiązywały wprowadzone środki bezpieczeństwa.

   

Podczas podróży międzynarodowych przestrzegamy regulacji obu krajów. Podczas rezerwacji oraz przed podróżą przypominamy pasażerom o konieczności sprawdzenia aktualnych przepisów na stronie rządowej dotyczącej informacji dla podróżujących.

   

Połączenia, które można zarezerwować na naszej stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej na najbliższe tygodnie, są obsługiwane zgodnie z rozkładem. Uruchamianie kolejnych połączeń będzie odbywało się sukcesywnie w najbliższych tygodniach. Z uwagi na fakt, że sytuacja zmienia się dynamicznie, mogą występować zmiany w planowanych kursach, o czym pasażerowie będą na bieżąco informowani.