Jeśli masz problem z otwarciem strony, zadzwoń na +48 22 307 93 34 lub skorzystaj z FlixBus Google Assistant App.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Często zadawane pytania na temat COVID-19

Odprawa i podróż:

   

Pasażerowie są zobowiązani do noszenia maseczki ochronnej (lub zakrycia nosa i ust) podczas wchodzenia na pokład i podróży FlixBusem. Pasażerowie są o tym informowani podczas rezerwacji biletu, co daje im czas na zakup bądź zabranie maseczki ochronnej (lub innej formy zakrycia nosa oraz ust). Usta i nos można zasłonić za pomocą szalika, chusty, apaszki czy innego fragmentu odzieży. Pasażerowie bez zasłoniętego nosa i ust nie będą mogli wsiąść do autobusu.

   

Pasażerowie mają obowiązek zakrycia nosa i ust podczas wchodzenia na pokład oraz podróży FlixBusem. Do zasłonięcia ust i nosa można wykorzystać maseczkę ochronną lub skorzystać z szalika, chusty, apaszki czy innego fragmentu odzieży.

   

Dzieci muszą nosić maseczkę zakrywającą nos i usta zgodnie z obowiązującymi regulacjami. Zgodnie z regulacjami wprowadzonymi w Polsce, nakaz zakrywania ust i nosa nie obowiązuje dzieci do lat 4. Rodzice muszą posiadać własne maseczki dla siebie oraz dla swoich dzieci.

   

Pasażerowie podczas zakupu biletu zostają poinformowani o obowiązku noszenia maseczki lub zakrycia ust i nosa podczas podróży FlixBusem. Daje to więc czas na przygotowanie się do podróży – zakup maseczki lub zabranie ze sobą chusty lub szalika, którymi będzie można zasłonić usta i nos. Na pokładzie autobusu nie ma możliwości zakupu maseczek ochronnych.

   

Nie, noszenie rękawiczek nie jest obowiązkowe.

   

Nie, nie mierzymy temperatury pasażerom. Prosimy, aby w razie złego samopoczucia unikać podróży i koniecznie skonsultować się z lekarzem.

   

Nie, nie mierzymy temperatury naszym kierowcom i personelowi. Wszyscy są poinstruowani, aby w razie złego samopoczucia skonsultować się z lekarzem i pozostać w domu.

   

Tak, wszystkie nasze autobusy mają nowoczesne systemy klimatyzacji, które filtrują powietrze w autobusie. Kierowcy są również poinstruowani, aby otwierać drzwi autobusu na przystankach w celu zapewnienia dopływu świeżego powietrza. Regularnie czyścimy filtry klimatyzacji i dbamy o to, aby nasze pojazdy były często wietrzone.

   

Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pasażerów, kierowców i pracowników jest naszym najwyższym priorytetem. Wsiadanie i wysiadanie jest możliwe tylko tylnymi drzwiami i jest nadzorowane przez kierowcę autobusu w celu zachowania bezpiecznego dystansu między pasażerami.

   

Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pasażerów, kierowców i pracowników jest naszym najwyższym priorytetem. Prosimy o postępowanie zgodnie z instrukcjami kierowców i/lub personelu stacji, m.in. o zachowanie 2m odległości podczas wsiadania do pojazdu oraz podczas umieszczania i odbierania bagażu z luku bagażowego. Zachęcamy pasażerów, aby umieszczali bagaże w luku samodzielnie, zgodnie z instrukcją kierowcy. W razie potrzeby, kierowca bądź personel udzieli pasażerom pomocy. Wsiadanie i wysiadanie jest możliwe tylko tylnymi drzwiami i jest nadzorowane przez kierowcę autobusu lub personel stacyjny w celu zachowania bezpiecznego dystansu między pasażerami.

   

Zalecamy pasażerom zdezynfekowanie rąk i bagażu po jego wyjęciu z luku bagażowego. Pasażerowie mogą również dobrowolnie skorzystać z rękawiczek jednorazowego użytku.

   

Podczas wchodzenia na pokład autobusu zawsze należy stosować środki dezynfekujące. W trakcie przerw, noszenie maseczki zależy od wytycznych lokalnych. Zgodnie z regulacjami wprowadzonymi w Polsce, jeśli w przestrzeni otwartej istnieje możliwość zachowania 2 metrów odległości od innych, nie jest wymagane zasłanianie ust i nosa.

   

Dodatkowy bagaż, a także bagaż specjalny (rowery, narty itp.) można wykupić online podczas rezerwacji biletu, do czego zachęcamy naszych pasażerów. Możliwość zakupu biletu oraz dodatkowego bagażu bezpośrednio u kierowcy jest nadal możliwa. Honorowana jest natomiast wyłącznie płatność bezgotówkowa.

   

Kierowca lub personel FlixBusa wskaże wówczas nowe miejsce, które można zająć. Za pośrednictwem naszego formularza kontaktowego można skontaktować się z nami w sprawie zwrotu kosztów rezerwacji miejsca.

   

Wejście na pokład autobusu jest możliwe z ważnym biletem w dowolnej formie. Zarówno bilety cyfrowe, jak i bilety papierowe posiadają kod QR, który podczas odprawy jest skanowany przez kierowcę. W niektórych przypadkach, bilety kupione offline mogą nie posiadać kodu QR. Wówczas, zostaną one sprawdzone przez naszych kierowców lub asystentów operacyjnych bez ich dotykania.

   

Nie musisz przedstawiać ujemnego wyniku testu w kierunku COVID-19, aby podróżować FlixBusem. Podczas procesu rezerwacji przekazujesz FlixBusowi swoje dane, takie jak imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu, abyśmy w razie potrzeby mogli sprawnie współpracować z odpowiednimi organami.

Sklepy i przystanki:

   

Wybrane przystanki zostaną oznaczone taśmą, wyznaczając 2-metrowy dystans w strefie wejścia na pokład. W przypadku przystanków bez nadzoru zachęcamy naszych pasażerów do przestrzegania wytycznych władz i do odpowiedzialnego zachowania w trosce o bezpieczeństwo własne i osób w pobliżu.

   

Tak, gdziekolwiek było to wcześniej możliwe, pasażerowie nadal mogą płacić gotówką. Zachęcamy natomiast do dokonywania płatności za bilety i dodatkowy bagaż bezgotówkowo. U kierowcy była i jest akceptowana wyłączenie płatność bezgotówkowa.

Inne pytania:

   

FlixMobility na bieżąco monitoruje sytuację dotyczącą COVID-19 i pozostaje w ścisłym kontakcie z władzami. Bezpieczeństwo naszych pasażerów, kierowców i pracowników ma dla nas najwyższy priorytet. W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać konkretnego terminu, do kiedy będą obowiązywały wprowadzone środki bezpieczeństwa.

   

Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem Rady Ministrów, limit dopuszczonych do przewozu pasażerów wynosi 100% miejsc siedzących, zatem pasażerowie FlixBusa mogą zajmować wszystkie miejsca w autobusie. Natomiast w celu zapewnienia dodatkowej ochrony wyłączyliśmy z użytku rząd miejsc za kierowcą. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pasażerów, kierowców i pracowników jest naszym najwyższym priorytetem. Wprowadzone przez nas zasady dotyczące bezpieczeństwa i higieny podczas podróży oraz odprawy wykraczają poza minimalne wymagania prawne. Nasze autobusy są dokładnie czyszczone i dezynfekowane po każdej podróży. Dodatkowe czyszczenie i dezynfekcja odbywają się na głównych dworcach autobusowych. Wszystkie środki bezpieczeństwa, w tym także obowiązek zachowania bezpiecznej odległości oraz obowiązek zakrywania ust i nosa podczas odprawy i na pokładzie autobusu, wprowadziliśmy w celu zapewnienia maksymalnej ochrony przed potencjalnym ryzykiem.

   

W relacjach międzynarodowych przestrzegamy przepisów obu krajów. O przepisach w miejscu docelowym i podczas podróży informujemy w trakcie rezerwacji biletu, a także przed podróżą.

   

Połączenia, które można zarezerwować na naszej stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej na najbliższe tygodnie, są obsługiwane zgodnie z rozkładem. Uruchamianie kolejnych połączeń będzie odbywało się sukcesywnie w najbliższych tygodniach. Z uwagi na fakt, że sytuacja zmienia się dynamicznie, mogą występować zmiany w planowanych kursach, o czym pasażerowie będą na bieżąco informowani.