O Flixie
Zapewniamy zrównoważone i przystępne cenowo podróże dla każdego
Flix w skrócie
Flix jest wiodącą globalną firmą zajmującą się technologiami podróżowania, dostarczającą zrównoważone i przystępne cenowo podróże dla ponad 500 milionów podróżnych od momentu wejścia na rynek. Działa w ponad 40 krajach na 4 kontynentach za pośrednictwem swoich marek: FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kâmil Koç. Wykorzystując model biznesowy niewielkich aktywów (asset light) i innowacyjną platformę technologiczną zarówno dla podróżnych, jak i partnerów, Flix szybko osiągnął wiodącą pozycję na rynku dalekobieżnych podróży autobusowych w Europie, Ameryce Północnej i Turcji, i rozszerza swoją działalność na Amerykę Południową i region Azji i Pacyfiku. Flix jest odpowiedzią na stale rosnący rynek autobusów i pociągów dalekobieżnych, napędzany przez zwiększoną świadomość ekologiczną w społeczeństwie i ma na celu osiągnięcie Net Zero w Europie do 2040 roku i na całym świecie do 2050 roku. Ponadto Flix zobowiązał się do realizacji inicjatywy Science Based Targets (SBTi), powszechnie uznanych ram naukowych, ustanawiających krótkoterminowe cele w zakresie zmniejszenia wpływu już do 2032 r. Dowiedz się więcej tutaj!
Kluczowe fakty i liczby
40+
8 000+
500+
1,000+
5,000+
10+
25+
5,500+
100+
Model biznesowy Flixa
© Flix SE
Wysoce skalowalna platforma technologiczna Flix, która jest sercem jej modelu biznesowego, jest dostosowana do dostarczania najlepszych w swojej klasie wyników zarówno podróżnym, jak i partnerom. Flix wykorzystuje innowacyjne rozwiązania, aby umożliwić wygodne, bardziej zrównoważone i przystępne cenowo podróże na całym świecie, łącząc planowanie sieci, marketing i ustalanie cen. Dzięki swojej platformie technologicznej i przyjaznej dla użytkownika aplikacji, Flix tworzy doświadczenie podróży dostosowane do potrzeb pasażerów i łączy podróżnych z lokalnymi partnerami autobusowymi zapewniającymi transport, zapewniając jednocześnie nowoczesną flotę, która spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa. Ten model biznesowy oparty na niewielkich aktywach przekształcił europejski start-up w wiodącego i globalnie rozwijającego się lidera technologii podróżniczych;
Zrównoważone podróże
Przy średnim wskaźniku emisji wynoszącym 27,8 g CO₂ na pasażerokilometr, podróżowanie FlixBusem w Europie może zmniejszyć ślad węglowy co najmniej 5-krotnie w porównaniu z jazdą samochodem i 10-krotnie w porównaniu z lotem, przy wydajności prawie tak dobrej, jak w przypadku pociągów międzymiastowych.*
Wybierając usługi Flixa zamiast innych środków transportu, które emitują więcej CO₂ w przeliczeniu na pasażerokilometr, zgodnie z badaniami naukowymi, w 2024 r. pasażerowie Flixa uniknęli szacunkowo 1,5 miliona ton CO₂.
Obliczenia te są zgodne z wytycznymi Światowej Rady Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (WBCSD) i wykorzystały dane z ankiet przeprowadzonych wśród klientów po podróży, wskaźniki operacyjne i wskaźniki emisji z Analiza Flix 2021 Well-to-Wheel. Flix uznaje wyzwania związane z ustaleniem wiarygodnych scenariuszy alternatywnych, w tym niski wskaźnik odpowiedzi na ankietę i niekompletne dane dotyczące zużycia paliwa od partnerów autobusowych. Aby zapewnić wiarygodność, firma zastosowała konserwatywne podejście i uwzględniła potencjalne efekty odbicia. Metodologia ta została zweryfikowana i zatwierdzona przez zewnętrzną firmę poświadczającą w 2023 roku. Ponieważ metodologia przyjęta w 2024 r. jest taka sama jak w ubiegłym roku, w 2024 r. nie uzyskano dodatkowego zapewnienia strony trzeciej.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Metodologia unikania emisji dla roku 2024.
Zgodnie ze swoją wizją zrównoważonego rozwoju w podróżach długodystansowych, Flix dąży do osiągnięcia zerowego poziomu emisji w Europie do 2040 r. i na całym świecie do 2050 r. zgodnie z Net Zero operations. Ponadto Flix zobowiązał się do realizacji inicjatywy Science Based Targets (SBTi), powszechnie uznanych ram naukowych, ustanawiających krótkoterminowe cele w zakresie zmniejszenia wpływu już do 2032 roku. W kwietniu 2024 r. SBTi zatwierdziło te cele, uznając tym samym, że strategia Flix jest zgodna z globalnymi celami klimatycznymi. Więcej informacji tutaj!
Flix Tech Story
© Flix SE
Złożoność długodystansowych podróży naziemnych wymaga wysoce wyrafinowanego rozwiązania technologicznego, które Flix dopasowuje poprzez swoją własną i skalowalną technologię. Wysoce skalowalna platforma technologiczna Flixa jest sercem naszej propozycji wartości i działa jak samonapędzające się koło zamachowe, dostosowane do dostarczania najlepszych w swojej klasie wyników zarówno podróżnym, jak i partnerom. Usprawniony proces rezerwacji pozwala klientom łatwo poruszać się po platformie i przyjaznej dla użytkownika aplikacji, wybierając spośród sieci połączeń, przystępnych cen i stałej, wysokiej jakości usług. Podróżni doświadczają wygodnego, kompleksowego procesu rezerwacji, od wyszukiwania konkretnej podróży, przez wybór połączeń i usług dodatkowych na pokładzie, po płatności za pośrednictwem zintegrowanych rozwiązań płatniczych.
© Flix SE
Partnerzy korzystają z dostępu do nowej bazy klientów, dodatkowego stabilnego i przewidywalnego strumienia przychodów, podejmowania decyzji w oparciu o dane, zoptymalizowanego wykorzystania i oszczędności kosztów dzięki platformie Flix. Aspekty te podkreślają pozycję Flixa jako wiodącej firmy w zakresie rozwiązań technologicznych dla podróży, zapewniając niezrównaną wartość zarówno dla podróżnych, jak i partnerów. Skalowalność AI i aplikacje uczenia maszynowego są jednym z głównych priorytetów strategicznych Flixa, aby zapewnić pasażerom jak najwyższą jakość usług.
495+ M
1.2 M
44+ M
Marki Grupy Flix
Dzięki efektywnemu pod względem aktywów modelowi biznesowemu Grupa zarządza kilkoma markami konsumenckimi, takimi jak FlixBus i FlixTrain, Kâmil Koç w Turcji i kultowy Greyhound w Ameryce Północnej.
Zarządzanie Flixem
André Schwämmlein, założyciel & CEO
Globalne funkcje biznesowe i handlowe
André Schwämmlein jest współzałożycielem i dyrektorem generalnym (CEO) Flixa. Jego wiara w alternatywny, zrównoważony transport zbiorowy zainspirowała go do omówienia możliwości deregulacji rynku z obecnymi współzałożycielami, gdy był konsultantem w Boston Consulting Group (BCG) w 2009 roku, a następnie założył Flixa w 2011 roku. Jako dyrektor generalny Flixa, Schwämmlein dąży do realizacji swojej wizji, aby umożliwić pasażerom doświadczanie świata. Pod jego kierownictwem Flix stał się zdecydowanym liderem globalnego rynku w każdym głównym regionie geograficznym i rozszerzył swoją działalność na wiele krajów. Jest również aktywnym członkiem rad nadzorczych Scout24 SE i ABOUT YOU Holding SE oraz członkiem partii zielonych w Niemczech od 2002 roku.
Daniel Krauss, założyciel i CIO
Technologia i ludzie / HR
Jako dyrektor ds. informacji (CIO) i dyrektor ds. zasobów ludzkich (CHRO) we Flixie, Daniel Krauss zarządza technologią i zasobami ludzkimi firmy. Wraz ze swoimi współzałożycielami rozwinął Flixa jako międzynarodowego dostawcę usług transportowych. Krauss jest również inwestorem i członkiem rad doradczych w firmach takich jak Baby1one i uvex. Jest przekonany, że edukacja, przedsiębiorczość i innowacje mogą znacząco przyczynić się do rozwoju społeczeństwa. Często wykłada na Uniwersytecie Friedricha Alexandra w Erlangen-Nürnberg i jest partnerem-założycielem inicjatywy FightBack, która promuje zmiany w kierunku zrównoważonego rozwoju w społeczeństwie. Jest również aktywnym udziałowcem największej niemieckiej organizacji pozarządowej zajmującej się edukacją w zakresie przedsiębiorczości, STARTUP TEENS , a także współudziałowcem i powiernikiem CODE-University.
Benjamin Gubitz, CFO
Funkcje finansowe i prawne
Benjamin Gubitz dołączył do Flix w 2015 roku i objął stanowisko dyrektora finansowego (CFO) w Flix na początku stycznia 2025 roku. Jest on odpowiedzialny za funkcje finansowe i prawne Flixa. Przed objęciem stanowiska dyrektora finansowego Gubitz zajmował różne stanowiska kierownicze wyższego szczebla, odpowiedzialne za kontroling i relacje inwestorskie w firmie Flix. Podczas swojej pracy w firmie odegrał kluczową rolę w zamykaniu różnych rund finansowania, zbudował Zespół Kontrolingu Grupy i pracował nad licznymi projektami fuzji i przejęć, między innymi zakupem Greyhound Lines w 2021 roku. Przed Flixem był liderem projektu w BCG. Gubitz posiada tytuł doktora nauk politycznych.
Max Zeumer, dyrektor handlowy (CCO)
Popyt i nowe rynki
Max Zeumer, dyrektor handlowy (CCO), rozpoczął swoją przygodę z Flixem na początku 2015 roku i od tego czasu z powodzeniem zarządza rynkami międzynarodowymi. Jako CCO kierował globalną ekspansją, koncentrując się na Ameryce Północnej i rynkach wschodzących, takich jak Brazylia, Chile i Indie, jednocześnie nadzorując globalne funkcje marketingu komercyjnego i zarządzania przychodami. Dzięki zróżnicowanemu wykształceniu akademickiemu, w tym informatyce, filozofii i MBA w Columbia Business School, doskonalił swoje umiejętności jako konsultant w Boston Consulting Group, gdzie wkrótce odkrył swoją pasję do zakłócania tradycyjnych branż poprzez cyfryzację. Jego zaangażowanie we wspieranie współpracy i synergii ponad granicami ma znaczący wpływ na przekształcanie globalnej branży turystycznej poprzez cyfryzację.
Fabian Stanger, dyrektor operacyjny (COO)
Zaopatrzenie i rynki europejskie
Fabian Stenger, Dyrektor Operacyjny Grupy (COO), rozpoczął swoją przygodę z Flixem w 2013 roku, z powodzeniem rozwijając rynek w Niemczech, a później także w Europie Północnej i Wschodniej. Jako dyrektor operacyjny od kwietnia 2022 r., Stenger kieruje obecnie europejskim biznesem autobusowym i nadzoruje stronę podażową globalnej działalności, kierując planowaniem sieci, zarządzaniem partnerami, w tym transformacją floty, operacjami i obsługą klienta. Dzięki wcześniejszemu doświadczeniu zawodowemu w Bain & Co. oraz wykształceniu akademickiemu na Uniwersytecie St. Gallen w Szwajcarii, wraz z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem we Flixie, jego strategiczne przywództwo i zaangażowanie w zrównoważony rozwój napędzają sukces Flixa, kształtując jego przyszłość i globalny wpływ;
*Dane wynikające z własnych obliczeń, analizy atmosfair, UBA 2023, US EPA 2024. Więcej informacji można znaleźć na stronie Flix's Avoided Emissions Methodology 2024.