O nas

FlixBus - o nas
Historia FlixBus

Zielona, sprytna mobilność pozwalająca odkrywać świat

FlixBus jest młodą firmą oferującą przewozy autokarowe i już od 2013 roku zmienia styl podróżowania milionów ludzi w Europie. Z niepowtarzalnego połączenia start-up’u technologicznego i firmy internetowej z klasycznym przedsiębiorstwem komunikacyjnym, w bardzo krótkim czasie stworzyliśmy największą sieć przewozów międzymiastowych na rynku europejskim.

Dzięki prostej metodzie składania rezerwacji i rosnącej każdego dnia ofercie, umożliwiamy milionom podróżnych odkrywanie świata za małe pieniądze. Jednocześnie nasze zielone autobusy spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, komfortu oraz ochrony środowiska, stanowiąc wygodną i ekologiczną alternatywę dla podróży indywidualnych.

FlixBus experience – nasz pomysł na sukces

Nasz sukces opiera się na cyfryzacji tradycyjnego środka lokomocji. Technologiczne innowacje, takie jak wskazujący kierunek rozwoju system rezerwacji i nabywania biletów w aplikacji FlixBus-App, darmowe Wifi i GPS-livetracking w autobusach, stworzyły możliwość podróżowania  zupełnie innym wydaniu. Inteligentna sieć tras i dynamiczne zarządzanie cenami sprawia, że nasza oferta jest najlepsza. Stawiamy przy tym na ścisłą współpracę ze średnimi przedsiębiorstwami: regionalni partnerzy na rynku przewozowym – często firmy rodzinne z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem – tworzą odpowiedzialną flotę FlixBus’a. W ten sposób udało nam się połączyć ducha innowacji i start-up’u oraz silną, międzynarodową markę charakteryzującą się przywiązaniem do jakości i tradycji.

Od niemieckiego start-up’u do numeru 1 w Europie

FlixBus został stworzony przez trzech młodych przedsiębiorców w Monachium, pragnących sprawić,by wygodne i przyjazne dla środowiska podróżowanie stało się niedrogie. Jednocześnie w Berlinieruszył w kraj „MeinFernbus“ ze swoimi zielonymi autobusami.

Po upadku monopolu kolei niemieckiej w roku 2013 te dwie przodujące firmy start-up’owe podbiły rynek przewozów autobusowych i stawiły czoła wielkim koncernom międzynarodowym. Od momentu połączenia się zespołów z Monachium i Berlina staliśmy się liderem Niemiec.

W roku 2015 FlixBus ruszył poza granice Niemiec – uruchomił dalekie kursy do Francji, Włoch, Austrii, Holandii i Chorwacji, a także liniowe przejazdy graniczne do Skandynawii, Hiszpanii, Anglii i Europy Środkowej oraz Wschodniej. Dziś nasi podróżni mogą korzystać z największej w Europie oferty przejazdów.

Zielony przewoźnik autobusowy to obecnie międzynarodowy zespół składający się z blisko 1 000 pracowników w Monachium, Berlinie, Paryżu, Mediolanie, Zagrzebiu i Kopenhadze, a także kilka tysięcy kierowców naszych partnerów z całej Europy. Każdy z tych ludzi przyczynia się do tego, by FlixBus i zielona mobilność każdego dnia stawały się jeszcze lepsze.Masz odpowiednią osobowość i pragniesz poczuć ducha zespołu wraz z nami zdobywając rynek autobusowy Europy? Jeśli tak, to aplikuj u nas (w języku angielskim), na pewno mamy pracę w sam raz dla Ciebie!

FlixFacts

60 milionów Klientów od początku firmy
60 milionów Klientów od początku firmy

Z naszych usług skorzystało już około 60 milionów podróżnych, w samym roku 2015 było ich aż 20 milionów. 

1 200 celów podróży, 24 krajów
1 200 celów podróży, 24 krajów

FlixBus łączy w swojej sieci obecnie około 1 200 lokalizacji w 24 krajach i niemal codziennie liczba ta wzrasta.

Połączenia FlixBus - 200 000 dziennie!

200 000 połączeń dziennie

Oferujemy około 200 000 relacji do europejskich miast, częściowo nawet co 30 minut.

Założyciele/Management

André, Founder & Managing Director
André, Founder & Managing Director

André, jako dyrektor zarządzający, jest odpowiedzialny za międzynarodową rozbudowę firmy. Już w roku 2009 prowadził on dyskusje z Jochenem i Danielem na temat możliwości zliberalizowania rynku. Jako zwolennik alternatywnych metod przemieszczania się, nadal nie posiada własnego samochodu i przyjeżdża do pracy rowerem.

Jochen, Founder & Managing Director
Jochen, Founder & Managing Director

Jochen, jako dyrektor zarządzający, jest odpowiedzialny za marketing, sprzedaż i finanse. Przed założeniem FlixBus’a jeździł po świecie wraz z André w funkcji doradcy strategicznego. W okresie studenckim organizował autobusowe wyjazdy narciarskie w Alpy, zdobywając w ten sposób pierwsze doświadczenie branżowe.

Daniel, Founder & Managing Director
Daniel, Founder & Managing Director

Daniel jako CIO kieruje działem informatyki, rozwoju mobilnego i oprogramowania. Wraz ze swoim przyjacielem z lat szkolnych (André) już w czasie studiów założył odnoszący sukcesy start-up z branży IT. Swoje wieloletnie stanowisko w Microsofcie – a także swój samochód – rzucił, by zbudować największą firmę przewozów autobusowych w Europie.

Torben, Founder & Strategic Advisor
Torben, Founder & Strategic Advisor

Torben (wraz z Panyą) założył w Berlinie „MeinFernbus“. Nim stworzył tę własną firmę z wcześniejszym kolegą ze studiów, swoje zamiłowanie do sieci komunikacyjnych i planowania połączeń realizował w niemieckiej kolei (Deutsche Bahn). Wspólnie z Panyą stali się najgroźniejszą konkurencją dla wcześniejszego pracodawcy Torbena.

Panya, Founder & Strategic Advisor
Panya, Founder & Strategic Advisor

Panya założył „MeinFernbus“ wraz z Torbenem. Przed zielonymi autobusami zajmował się między innymi wprowadzaniem nowego systemu dystrybucji w DB AG. Dużą potrzebę bycia blisko Klientów (CRM) zrealizował w końcu we własnej firmie i stworzył tym samym na rynku przewozowym nowe standardy obsługi.