O Flixie

Zapewniamy zrównoważone i przystępne cenowo podróże dla każdego

Flix w skrócie

Flix jest wiodącą globalną firmą zajmującą się technologiami podróżowania, dostarczającą zrównoważone i przystępne cenowo podróże dla ponad 400 milionów podróżnych od momentu wejścia na rynek. Działa w ponad 40 krajach na 4 kontynentach za pośrednictwem swoich marek: FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kâmil Koç. Flix został założony w 2013 roku i wykorzystuje model biznesowy niewielkich aktywów (asset light) i innowacyjną platformę technologiczną zarówno dla podróżnych, jak i partnerów. Szybko osiągnął wiodącą pozycję na rynku dalekobieżnych podróży autobusowych w Europie, Ameryce Północnej i Turcji, i szybko rozszerza swoją działalność na Amerykę Południową i Azję. Flix jest odpowiedzią na stale rosnący rynek autobusów i pociągów dalekobieżnych, napędzany rosnącą świadomością ekologiczną w społeczeństwie i dąży do osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2040 r. i na całym świecie do 2050 r. Aby ocenić swoje postępy w ramach uznanych naukowo ram, Flix ustanowił krótkoterminowe cele redukcji emisji w ramach inicjatywy Science Based Targets.

Kluczowe fakty i liczby

40+

krajów na 4 kontynentach

5,600

miejsc docelowych

400+

milionów pasażerów od momentu uruchomienia

1,000+

partnerów autobusowych

5,500+

autobusów na drogach

13+

pociągów FlixTrain w Niemczech

25+

biur

5,500+

pracowników

100+

narodowości

Model biznesowy Flixa

Wysoce skalowalna platforma technologiczna Flixa, która jest sercem jej modelu biznesowego, jest dostosowana do dostarczania najlepszych w swojej klasie wyników zarówno podróżnym, jak i partnerom. Flix wykorzystuje innowacyjne rozwiązania, aby umożliwić wygodne, bardziej zrównoważone i przystępne cenowo podróże na całym świecie, łącząc planowanie sieci, marketing i ustalanie cen. Flix tworzy doświadczenie podróży dostosowane do potrzeb pasażerów i łączy podróżnych z lokalnymi partnerami autobusowymi odpowiadającymi za transport, zapewniając jednocześnie nowoczesną flotę, która spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa dzięki swojej platformie technologicznej i przyjaznej dla użytkownika aplikacji. Ten model biznesowy oparty na niewielkich aktywach przekształcił europejski start-up w wiodącego i globalnie rozwijającego się lidera technologii podróżniczych;

Zrównoważone podróże

Przy średnim wskaźniku emisji wynoszącym 27,8 g CO₂ na pasażerokilometr, podróżowanie FlixBusem po Europie może zmniejszyć ślad węglowy prawie 6-krotnie w porównaniu z jazdą samochodem i 8-krotnie w porównaniu z lotem. Ponadto podczas rezerwacji podróży pasażerowie mogą zdecydować się na zrekompensowanie emisji poprzez przekazanie darowizny na rzecz atmosfair, znanej na całym świecie ekologicznej organizacji pozarządowej. W 2023 r. pasażerowie Flixa uniknęli emisji 1,1 mln ton CO₂ poprzez wybranie FlixBua i FlixTrain zamiast innych środków transportu. Kierując się zwiększoną świadomością na temat zrównoważonego podróżowania, Flix dąży do osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2040 r. i na całym świecie do 2050 r. Aby ocenić swoje postępy w naukowo uznanych ramach, Flix ustanowił krótkoterminowe cele redukcji emisji w ramach inicjatywy Science Based Targets.

Technologia Flixa

Złożoność długodystansowych podróży naziemnych wymaga wysoce wyrafinowanego rozwiązania technologicznego, które Flix dopasowuje poprzez swoją własną i skalowalną technologię. Wysoce skalowalna platforma technologiczna Flixa jest sercem naszych wartości i działa jak samonapędzające się koło zamachowe, dostosowane do dostarczania najlepszych w swojej klasie wyników zarówno podróżnym, jak i partnerom. Usprawniony proces rezerwacji pozwala klientom łatwo poruszać się po platformie i aplikacji, wybierając spośród wysokiej częstotliwości i gęstości sieci, przystępnych cen i stałej, wysokiej jakości usług. Podróżni doświadczają wygodnego, kompleksowego procesu rezerwacji, od wyszukiwania konkretnej podróży, przez wybór połączeń i usług dodatkowych na pokładzie, po płatności za pośrednictwem zintegrowanych rozwiązań płatniczych. 

Partnerzy korzystają z dostępu do nowej bazy klientów, dodatkowego stabilnego i przewidywalnego strumienia przychodów, podejmowania decyzji w oparciu o dane, zoptymalizowanego wykorzystania i oszczędności kosztów dzięki platformie Flixa. Aspekty te podkreślają pozycję Flixa jako wiodącej firmy w zakresie rozwiązań technologicznych dla podróży, zapewniając niezrównaną wartość zarówno dla podróżnych, jak i partnerów. Skalowalność AI i aplikacje uczenia maszynowego są jednym z głównych priorytetów strategicznych Flixa, aby zapewnić pasażerom jak najwyższą jakość usług.

495+ M

Nasz system oparty na sztucznej inteligencji zarządza ponad 495 milionami miejsc siedzących dziennie

1.2 M

Około 1,2 miliona zaplanowanych przejazdów dziennie

44+ M

Ponad 44 miliony cen miejsc optymalizowanych dziennie

Marki Grupy Flix

Dzięki efektywnemu pod względem aktywów modelowi biznesowemu Grupa zarządza kilkoma markami konsumenckimi, takimi jak FlixBus i FlixTrain, Kâmil Koç w Turcji i kultowy Greyhound w Ameryce Północnej.

Zarządzanie Flixem

André Schwämmlein, założyciel & CEO

André Schwämmlein, założyciel & CEO

Globalne funkcje biznesowe i handlowe

André Schwämmlein jest współzałożycielem i dyrektorem generalnym (CEO) Flixa. Jego wiara w alternatywny, zrównoważony transport zbiorowy zainspirowała go do omówienia możliwości deregulacji rynku z obecnymi współzałożycielami, gdy był konsultantem w Boston Consulting Group (BCG) w 2009 roku, a następnie założył Flixa w 2011 roku. Jako dyrektor generalny Flixa, Schwämmlein dąży do realizacji swojej wizji, aby umożliwić pasażerom doświadczanie świata. Pod jego kierownictwem Flix stał się zdecydowanym liderem globalnego rynku w każdym głównym regionie geograficznym i rozszerzył swoją działalność na wiele krajów. André jest również aktywnym członkiem rad nadzorczych Scout24 SE i ABOUT YOU Holding SE oraz członkiem partii zielonych w Niemczech od 2002 roku.

Daniel Krauss, założyciel i CIO

Daniel Krauss, założyciel i CIO

Technologia i ludzie / HR    

Jako dyrektor ds. informacji (CIO) i dyrektor ds. zasobów ludzkich (CHRO) we Flixie, Daniel Krauss zarządza technologią i zasobami ludzkimi firmy. Wraz ze swoimi współzałożycielami rozwinął Flixa jako międzynarodowego dostawcę usług transportowych. Krauss jest również inwestorem i członkiem rad doradczych w firmach takich jak Baby1one i uvex. Jest przekonany, że edukacja, przedsiębiorczość i innowacje mogą znacząco przyczynić się do rozwoju społeczeństwa. Często wykłada na Uniwersytecie Friedricha Alexandra w Erlangen-Nürnberg i jest partnerem-założycielem inicjatywy FightBack, która promuje zmiany w kierunku zrównoważonego rozwoju w społeczeństwie. Jest również aktywnym udziałowcem największej niemieckiej organizacji pozarządowej zajmującej się edukacją w zakresie przedsiębiorczości, STARTUP TEENS , a także współudziałowcem i powiernikiem CODE-University. 

Christoph Debus, dyrektor finansowy (CFO)

Christoph Debus, dyrektor finansowy (CFO)

Funkcje finansowe i prawne

Christoph Debus objął stanowisko dyrektora finansowego (CFO) we Flixie na początku marca 2022 roku. Na swoim stanowisku jest odpowiedzialny za funkcje finansowe i prawne Flixa. Debus jest ekspertem w branży transportowej i zajmował liczne stanowiska kierownicze na rynku kapitałowym, które wykraczają poza tradycyjne działania CFO na zasadzie interdyscyplinarnej. Wcześniej był dyrektorem generalnym Thomas Cook Group Airlines, a ostatnio dyrektorem finansowym Condor, gdzie z powodzeniem zmienił pozycję firmy.

Max Zeumer, dyrektor operacyjny (COO)

Max Zeumer, dyrektor operacyjny (COO)

Popyt i nowe rynki

Max Zeumer, dyrektor operacyjny (COO), rozpoczął swoją przygodę z Flix na początku 2015 roku i od tego czasu z powodzeniem zarządza rynkami międzynarodowymi. Jako dyrektor operacyjny od kwietnia 2022 r. kierował globalną ekspansją, koncentrując się na Ameryce Północnej i rynkach wschodzących, takich jak Brazylia, Chile i Indie, jednocześnie nadzorując globalne funkcje marketingu komercyjnego i zarządzania przychodami. Dzięki zróżnicowanemu wykształceniu akademickiemu, w tym informatyce, filozofii i MBA w Columbia Business School, doskonalił swoje umiejętności jako konsultant w Boston Consulting Group, gdzie wkrótce odkrył swoją pasję do zmieniania tradycyjnych branż poprzez cyfryzację. Jego zaangażowanie we wspieranie współpracy i synergii ponad granicami ma znaczący wpływ na przekształcanie globalnej branży turystycznej.

Fabian Stenger, dyrektor operacyjny (COO)

Fabian Stenger, dyrektor operacyjny (COO)

Zaopatrzenie i rynki europejskie

Fabian Stenger, dyrektor operacyjny grupy (COO), rozpoczął swoją przygodę z Flixem w 2013 roku, z powodzeniem rozwijając rynek w Niemczech, a później także w Europie Północnej i Wschodniej. Stanger, który jest dyrektorem operacyjnym od kwietnia 2022 roku, kieruje obecnie europejskim biznesem autobusowym i nadzoruje podaż globalnego biznesu, kierując planowaniem sieci, zarządzaniem partnerami, w tym transformacją floty, operacjami i obsługą klienta. Dzięki wcześniejszemu doświadczeniu zawodowemu w Bain & Co. oraz wykształceniu akademickiemu na Uniwersytecie St. Gallen w Szwajcarii, wraz z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem we Flixie, jego strategiczne przywództwo i zaangażowanie w zrównoważony rozwój napędzają sukces Flixa, kształtując jego przyszłość i globalny wpływ;