Flix rozpocznie działalność w Australii – piąty kontynent w globalnej siatce połączeń
Flix, globalny lider branży travel-tech oferujący przystępne cenowo i zrównoważone możliwości podróży, ogłasza ekspansję na rynek australijski. Debiutując tuż przed letnim sezonem podróżniczym na kolejnym kontynencie, Flix konsekwentnie realizuje swoją długofalową strategię wzrostu, rozszerzając swoją działalność na obszar Azji i Pacyfiku.
– Już od dłuższego czasu przyglądaliśmy się rynkowi australijskiemu, jednak ze względu na wyjątkową geografię tego kraju dotarcie tam zajęło nam nieco więcej czasu. Potencjał tego rynku zawsze był i jest dla nas oczywisty – powiedział André Schwämmlein, założyciel i CEO Flix. To ważny krok w stronę naszej globalnej ekspansji, po ponad dekadzie sukcesów w Europie i Ameryce Północnej oraz dynamicznym rozwoju w Ameryce Łacińskiej i Indiach – dodał Schwämmlein.
Strategiczna ekspansja w regionie Azji i Pacyfiku
Region Azji i Pacyfiku staje się kluczowym obszarem wzrostu na rynku dalekobieżnych podróży. Prognozy zakładają, że segment autobusów międzymiastowych będzie rósł w tempie 12,2% rocznie (CAGR) w latach 2023–2028. Duży udział w tym wzroście mają Indie, w szczególności dynamicznie rozwijający się segment prywatnych przewozów autokarowych klasy premium. Szacunki te potwierdzają jednak potencjał całego regionu Azji i Pacyfiku, którego rozwój napędzany jest rosnącym poziomem zamożności społeczeństw, poprawą infrastruktury oraz ograniczoną ofertą połączeń kolejowych.[1]
– Australia to nie tylko atrakcyjny rynek wzrostu sam w sobie, ale także kolejny punkt na mapie globalnej obecności Flixa. To element budowania połączonej i zrównoważonej przyszłości podróżowania – powiedział André Schwämmlein, CEO i współzałożyciel Flix. Razem z Ameryką Łacińską, regiony te odgrywają strategiczną rolę w realizacji naszej długofalowej wizji rozwoju i innowacyjności. Mimo wykorzystania nowoczesnych pojazdów, rynek ten wciąż w dużej mierze pozostaje słabo zdigitalizowany. To stwarza nam przestrzeń na wprowadzenie udogodnień, które poprawią komfort pasażerów. Wierzymy, że nasi pasażerowie z radością będą odkrywać Australię na pokładzie zielonych autobusów FlixBusa – dodał Schwämmlein.
Zrównoważony rozwój dzięki lokalnym partnerstwom
Flix rozpocznie działalność w Australii, opierając się na swoim sprawdzonym modelu biznesowym, który zakłada długoterminowe partnerstwa z lokalnymi przewoźnikami. Model ten z powodzeniem wdrożono już w ponad 40 krajach na czterech kontynentach. Łączy zaawansowane technologie Flixa z doświadczeniem operacyjnym lokalnych przewoźników, co pozwala zapewnić pasażerom wysoką jakość usług, bezpieczeństwo i niezawodność. Za rozwój działalności Flixa w Australii odpowiadać będzie Yvan Lefranc-Morin, nowo powołany Starszy Dyrektor Zarządzający.
Globalny rozwój z lokalną przyszłością
Od momentu powstania Flix przewiózł już ponad 500 milionów pasażerów, oferując połączenia do ponad 6800 destynacji. Firma zmienia sposób, postrzegania podróży dalekobieżnych, łącząc innowacyjne technologie, troskę o środowisko i skupienie na kliencie - oferując inteligentne, przystępne rozwiązania transportowe na całym świecie.
O Flix
Flix zmienia oblicze transportu zbiorowego, oferując zrównoważone i przystępne cenowo rozwiązania dalekobieżnych podróży autobusowych i kolejowych w ponad 40 krajach na czterech kontynentach pod markami FlixBus, FlixTrain, Kamil Koç i Greyhound. Dzięki modelowi asset-light i innowacyjnej platformie technologicznej Flix, od swojego startu w 2013 roku, szybko osiągnął pozycję lidera rynku dalekobieżnych przewozów autobusowych w Europie, Ameryce Północnej i Turcji, a teraz dynamicznie rozwija się w Ameryce Południowej i Indiach.
W odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną Flix dąży do osiągnięcia neutralności emisyjnej w Europie do 2040 roku, a globalnie do 2050 roku. W celu monitorowania postępów w ramach uznanych naukowych standardów, firma wyznaczyła krótkoterminowe cele redukcji emisji w ramach inicjatywy Science Based Targets.
Flix zarządza działalnością komercyjną, w tym planowaniem siatki połączeń, ustalaniem cen, kontrolą operacyjną, marketingiem, sprzedażą, zarządzaniem jakością i rozwojem produktów opartym na danych. Codzienne operacje są realizowane przez zaufanych partnerów Flixa. Innowacyjne połączenie technologii Flixa i platformy sprzedażowej z tradycyjnym transportem pasażerskim przekształciło europejski start-up w globalnie rozwijającą się firmę travel-tech.
[1] OC&C Strategy Consultants | Long-distance travel market study, 2023