Flix rozpoczyna działalność w Meksyku

30/05/2025

Monachium, maj 2025 – Flix, globalny lider branży travel-tech oferujący przystępne cenowo i bardziej zrównoważone rozwiązania w transporcie dalekobieżnym, rozpoczął działalność w Meksyku. Trzeci co do wielkości rynek autobusowy na świecie stwarza ogromne możliwości dla Flixa, który zamierza go zrewolucjonizować, wprowadzając swój sprawdzony model biznesowy – asset light, oparty na współpracy z lokalnymi przewoźnikami. Pierwsze autobusy wyruszyły w trasę 27 maja. 

Cieszymy się, że możemy dalej rozwijać naszą obecność w Ameryce Łacińskiej. Po udanym starcie w Brazylii i Chile, Meksyk stanie się trzecim krajem w tym regionie, w którym pojawią się zielone autobusy Flixa. Wspólnie z lokalnymi partnerami chcemy zmienić sposób podróżowania, oferując rozwiązania, które są bardziej nowoczesne, dostępne i wygodne dla pasażerów – mówi André Schwämmlein, założyciel i CEO Flix. 

Flix działa już w 44 krajach na czterech kontynentach, gdzie dostarcza rozwiązania technologiczne, które wspierają rozwój lokalnych przewoźników i poprawiają komfort podróży pasażerów. 

Bezpośrednie połączenie sześciu miast w pięciu stanach Meksyku 

Od 27 maja sieć Flixa w Meksyku obejmie pięć stanów i łączy kluczowe miasta, takie jak Meksyk, Monterrey, Torreón, Querétaro, San Luis Potosí i Matehuala. Nowe przystanki są połączone bezpośrednimi trasami, a Monterrey – obsługiwane przez Greyhound, spółkę zależną Flixa – stanowi część północnoamerykańskiej sieci Flix. Dzięki przesiadce w Monterrey pasażerowie z Meksyku zyskują dostęp do ponad 1600 miejscowości w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Pierwsze zielone autobusy Flix w Meksyku wyruszyły we współpracy z trzema lokalnymi partnerami autobusowymi. Po dynamicznej ekspansji w Europie, Ameryce Północnej, Indiach, Brazylii i Chile, Meksyk to kolejny krok w realizacji misji Flixa: oferowania zrównoważonych i przystępnych cenowo podróży na całym świecie. 

O Flix 

Flix to globalny lider traveltech oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży poprzez usługi FlixBus i FlixTrain. Od 2013 Flix zmienia sposób podróżowania milionów pasażerów, a obecnie spółka oferuje swoje usługi w 43 krajach, docierając do ponad 5500 destynacji. FlixBus, jako pierwsza marka na polskim rynku autobusowym, zaoferował pasażerom możliwość rekompensaty śladu węglowego wytworzonego podczas przejazdu. Spółka regularnie testuje innowacyjne rozwiązania technologiczne, które napędzają zrównoważony rozwój – po wprowadzeniu do floty autobusów elektrycznych, w 2021 roku na drogach pojawiły się pierwsze autobusy zasilane biogazem. Celem Flix jest dążenie do osiągnięcia 100% neutralności emisyjnej.