FAQ

Przed podróżą:

   

Wszystkie połączenia, które możesz zarezerwować, znajdziesz w naszym formularzu wyszukiwania w Aplikacji FlixBus oraz na stronie www.flixbus.de. Aktualną sieć połączeń można znaleźć na naszej stronie internetowej, w zakładce Połączenia autokarowe.

Podróżujecie w grupie i macie szczególne życzenia? Na stronie wynajem.flixbus.pl możesz indywidualnie zarezerwować własny autobus z kierowcą. Podróż zostanie całkowicie dopasowana do Ciebie: oferujemy odbiór spod domu, bezpośredni transport dokładnie tam, gdzie chcesz i podróże lokalne. Wynajmując FlixBus, dotrzesz wszędzie, gdzie tylko chcesz. Wystarczy podać nam szczegóły podróży, a my szybko obliczymy cenę i bezpłatnie zarezerwujemy autobus. Tobie pozostaje jedynie cieszyć się wyjazdem.

   

Przejazd można zarezerwować na ok. 4 do 6 tygodni przed dniem odjazdu w naszej aplikacji oraz na stronie internetowej. Każdego dnia ciężko pracujemy, aby rozbudowywać sieć naszych połączeń oraz polepszać trasy już istniejące. Trzy aspekty pozostają szczególnie bliskie naszemu sercu: punktualność, atrakcyjne czasy odjazdu oraz optymalne połączenia transferowe. W celu jak najsprawniejszego uzyskiwania komentarzy zwrotnych oraz szybkiego wprowadzania ulepszeń, z reguły sprzedajemy bilety nie wcześniej niż z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.

Jeśli chcesz uzyskać informacje o nowych trasach, zamów nasz Newsletter lub polub naszą stronę na Facebooku.

   

Najłatwiejszym sposobem jest nawigowanie po przystankach bezpośrednio w naszej aplikacji. Wybierz swoją stację, kliknij na strzałkę widoczną u góry po prawej stronie i już możesz rozpocząć nawigowanie. Listę miejsc odjazdów znaleźć można w naszej aplikacji w zakładce „Przystanki” oraz w wykazie naszych przystanków. Po kliknięciu na dane miasto można zapoznać się z adresami przystanków lub zobaczyć ich rozmieszczenie na mapie. Po potwierdzeniu rezerwacji również pojawi się mapa z odpowiednimi przystankami.

Przystanki są zwykle oznaczane jako takie, bez względu na to, gdzie się znajdują.

   

Najwygodniejszą metodą jest dokonanie rezerwacji bezpośrednio za pomocą naszej aplikacji na smartphony. Twój bilet zostanie zapisany w zakładce „Moje bilety”. Wystarczy, że pokażesz go w telefonie przy wejściu do autobusu. W ten sposób masz również pewność, tak samo jak w przypadku rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem naszej strony internetowej, że kupisz bilet po najbardziej korzystnej dla Ciebie cenie. To gwarancja najniższych stawek. Dzięki naszej aplikacji masz też zawsze dostęp do specjalnych promocji. Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz w wiadomości e-mail (należy sprawdzić również folder ze spamem).

Swoją podróż możesz zarezerwować telefonicznie w biurze obsługi klienta (+49 (0)30 300 137 300), w jednym z naszych punktów sprzedaży/ biur podróżylub bezpośrednio u kierowcy. Należy pamiętać, że bilety w autobusach sprzedawane są po zwykłych cenach (zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci) oraz że kupienie biletu jest możliwe wyłącznie wtedy, jeśli w autobusie są jeszcze wolne miejsca. W autobusach nie obowiązują niestety ceny promocyjne ani rabaty dla grup. Paragon przy płatności gotówkowej w autobusie jest jednocześnie biletem / potwierdzeniem rezerwacji.

   

Możliwości zapłaty zależą od miejsca Twojej rezerwacji:

Rezerwacja online: polecenie zapłaty, płatność kartą kredytową (VISA/MasterCard/Amex), PayPal, przelew natychmiastowy, Carte Bleue i iDeal.

U kierowcy: płatność gotówką na paragon. Paragon jest jednocześnie biletem / potwierdzeniem rezerwacji. Uwaga: u kierowcy otrzymasz bilety w normalnej cenie. Taryfy specjalne i promocyjne są dostępne tylko online lub w naszych punktach sprzedaży / biurach podróży. Obecnie w autobusach nie ma jeszcze możliwości płatności kartą. Prosimy pamiętać, że w Szwecji akceptowane są wyłącznie płatności kartami (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). Możesz również kupić bilet bezpośrednio u kierowcy, poprzez mobilny system płatności oparty na NFC (np. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).

W punktach sprzedaży / biurach podróży: wszystkie sposoby płatności oferowane przez daną agencję, a w każdym przypadku gotówka.

Rezerwacja telefoniczna: karta kredytowa (Mastercard/Visa/Amex) oraz nota obciążeniowa dla klientów posiadających miejsce zamieszkania w Niemczech.

Pamiętaj, że niektóre sposoby płatności mogą być związane z opłatami transakcyjnymi pobieranymi przez podmioty zewnętrzne. Zawsze jest jednak dostępny jakiś sposób płatności bez opłat transakcyjnych. Wysokości opłat są wyświetlane w trakcie trwania rezerwacji.

   

Voucher (np. kartę podraunkową, kupon za anulowany bilet) możesz w łatwy sposób wykorzystać podczas dokonywania rezerwacji on-line za pomocą Aplikacji i na stronie internetowej, podczas rezerwacji telefonicznej oraz w naszych punktach sprzedaży/ biurach podróży. Po wyborze trasy masz możliwość wprowadzenia kodu rabatowego w koszyku. Należy pamiętać, że możliwe jest wykorzystanie wyłącznie jednego kuponu na rezerwację. Nie ma możliwości spieniężenia wartości kuponu.

Nie ma możliwości przedłużenia ważności bonów promocyjnych zakupionych w naszym sklepie dla fanów. Kody bonów promocyjnych wystawionych w ramach przebukowania lub anulowania biletu są ważne przez 1 rok.

   

Przyczyną problemów z rezerwacją jest najczęściej używana przeglądarka internetowa. Możesz usunąć problem w następujący sposób:

Skorzystaj z innej przeglądarki.

Wyczyść pamięć podręczną i wykasuj ciasteczka. Spróbuj złożyć rezerwację po ponownym uruchomieniu przeglądarki.

Zaktualizuj swoją przeglądarkę. Utrzymujemy bardzo wysoki standard bezpieczeństwa a nasza witryna internetowa jest zoptymalizowana dla najnowszych wersji przeglądarek. Pod tymi linkami znajdziesz zawsze aktualne wersje przeglądarek: Firefox / Internet Explorer / Google Chrome

Nie otrzymałeś potwierdzenia na e-mail? W pierwszej kolejności sprawdź, czy wiadomość nie wylądowała w folderze Spam Twojej skrzynki.

Jeśli to nie rozwiąże problemu, zadzwoń do nas na numer +49 (0)30 300 137 300*. Chętnie pomożemy w rozwiązaniu problemu.

   

Listę naszych punktów sprzedaży znajdziesz w naszym przeglądzie biur podróży. Wprowadź tam miejscowość lub kod, żeby znaleźć biura podróży w Twojej okolicy.

   

Tak, na naszej stronie internetowej w zakładce „Zmień / anuluj rezerwację“ lub w naszych punktach sprzedaży / biurach podróży możesz dokonać następujących zmian na 15 minut przed odjazdem:

Zmiana numeru telefonu: bezpłatnie. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji.

Zmiana imienia i nazwiska pasażera: bezpłatnie, poza następującym wyjątkiem: jeśli w momencie wprowadzania zmian podróż kosztuje więcej niż pierwotnie zarezerwowany przejazd, zostanie doliczona dodatkowa opłata. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji wraz z nowym numerem rezerwacji.

Anulowanie i nowa rezerwacja: Jeśli chcesz dokonać przebukowania przejazdu, postępuj następująco:

Sprawdź, czy wybrane nowe połączenie jest jeszcze dostępne.
Anuluj wybrane połączenie za bon.
Zarezerwuj nowe połączenie i wykorzystaj do tego wystawiony bon. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji. Jeśli cena nowego biletu przekracza wartość kuponu, trzeba dopłacić różnicę.

Należy pamiętać, że za anulację naliczana jest opłata w wysokości 5 zł za każdego pasażera i każdy przejazd. Wysokość tej opłaty jest wyświetlana w trakcie trwania rezerwacji.

   

Tak, na naszej stronie internetowej w zakładce „Zmień / anuluj rezerwację“ lub w naszych punktach sprzedaży / biurach podróży możesz bezpłatnie zmienić nazwisko pasażera na 15 minut przed odjazdem: 

Zmiana numeru telefonu: bezpłatnie. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji.

Zmiana nazwiska pasażera: bezpłatnie, z następującym wyjątkiem: jeśli przejazd w momencie zmiany rezerwacji jest droższy niż poprzednio zarezerwowany, zostanie naliczona różnica ceny. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji.

Zmiana rezerwacji/Anuluj rezerwację: Jeśli chcesz zmienić rezerwację, postępuj w następujący sposób:

  • Sprawdź, czy wybrane nowe połączenie jest jeszcze dostępne.
  • Anuluj wybrane połączenie za bon.
  • Zarezerwuj nowe połączenie i wykorzystaj do tego wystawiony bon. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji. Jeśli cena nowej rezerwacji jest wyższa niż cena anulowanego przejazdu, musisz dopłacić różnicę.

Należy pamiętać, że za zmianę/anulowanie rezerwacji naliczana jest opłata w wysokości 1 euro. 

   

W naszych autobusach obowiązuje swoboda wyboru miejsc. Z tego powodu nie możesz zarezerwować żadnego miejsca siedzącego. Aby zająć określone miejsce, polecamy być w autobusie możliwie wcześnie – najpóźniej na 15 minut przed odjazdem. Jeśli pożądane miejsce nie będzie wolne, po prostu zapytaj innych pasażerów, czy nie mogą się zamienić. Osoby ograniczone ruchowo i podróżni z dziećmi mają naturalnie pierwszeństwo przy wyborze miejsca siedzącego.

   

Dzieci podróżują korzystając z taryfy ulgowej. Obowiązuje ona dla dzieci i osób, które nie ukończyły 15 lat. Jeśli dostępna jest taryfa promocyjna, która jest tańsza niż taryfa ulgowa, dziecko uzyskuje automatycznie korzystniejszą taryfę.

Małe dzieci w wieku od 0 do 3 lat mogą być przewożone wyłącznie w fotelikach. Fotelik należy przypiąć podczas jazdy pasami znajdującymi się przy siedzeniach w autobusie. Foteliki dla małych dzieci muszą być przypięte pasami dwupunktowymi, które przynosi ze sobą opiekun.

Dzieci i osoby małoletnie, które nie ukończyły 10 lat, są przewożone na krajowych i międzynarodowych trasach liniowych tylko pod opieką osoby, która ukończyła 18 lat.

Dzieci i osoby małoletnie, które ukończyły od 10 do 15 lat mogą podróżować naszymi autobusami bez opiekuna tylko wówczas, gdy opiekun potwierdził pisemnie w ramach procesu rezerwacji, że osoba małoletnia może odbyć podróż samodzielnie i bez nadzoru. My i nasi partnerzy nie przejmujemy żadnego obowiązku nadzoru nad małoletnimi pasażerami. Dzieci podróżujące samodzielnie nie mogą być przewożone liniami nocnymi i przez granice państwa. Podobnie w przypadku dzieci podróżujących samotnie wykluczone są podróże z przesiadkami.

Młodzież, która ukończyła15 lat może z nami podróżować samodzielnie.

   

Tutaj znajdziesz informacje na temat możliwości transportu dla pasażerów niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej. Aby sprawdzić możliwość przejazdu, wszyscy pasażerowie poruszający się na wózkach inwalidzkich proszeni są o zgłoszenie się do Biura obsługi klienta najwcześniej na 2 tygodnie, a najpóźniej na 7 dni przez zaplanowaną podróżą. Wszystkie pozostałe osoby, które pomimo niepełnosprawności lub ograniczonej sprawności ruchowej mogą podróżować na normalnych siedzeniach, proszone są o kontakt na 36 godzin przed odjazdem.

Czy mogę korzystać z kompletnej sieci połączeń pomimo mojej ograniczonej sprawności ruchowej?

Generalnie przewozimy wszystkie osoby, bez względu na ich niepełnosprawność i ograniczenia ruchowe. Niestety zapewnienie wszelkich koniecznych warunków umożliwiających podróż takim pasażerom nie zawsze jest możliwe na wszystkich oferowanych liniach. Wiąże się to z konstrukcją naszych autobusów oraz z infrastrukturą przystanków, które niekiedy nie są przystosowane do osób niepełnosprawnych. FlixBus dysponuje obecnie nielicznymi autobusami dopasowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych i wykorzystuje je na różnych liniach. Za przystanki odpowiedzialni są ich operatorzy.
Jeśli Twoja sprawność ruchowa jest ograniczona, ale jesteś w stanie wsiąść i wysiąść z autobusu samodzielnie lub z pomocą osoby towarzyszącej, możesz korzystać ze wszystkich naszych linii. 
Jeśli poruszasz się na wózku inwalidzkim, ale jesteś w stanie samodzielnie wstać i siedzieć w autobusie, również możesz korzystać ze wszystkich naszych linii.
Jeśli w czasie podróży musisz jednak siedzieć na wózku inwalidzkim, z opisanych wcześniej względów na chwilę obecną możesz podróżować jedynie po uprzednim, dokładnym sprawdzeniu możliwości transportu na danej linii.  

Jak i kiedy mogę zarezerwować moją podróż? 

Jeśli poruszasz się na wózku inwalidzkim, zgłoś się do Biura obsługi klienta najwcześniej na 2 tygodnie, a najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem podróży, celem sprawdzenia możliwości przejazdu. W tym celu należy zadzwonić pod numer (+49 (0)30 300 137 300*). Jeśli zapewnione zostaną wszystkie niezbędne warunki, Biuro obsługi klienta zarezerwuje przejazd dla Ciebie oraz osoby towarzyszącej. Rezerwacje składane są telefonicznie od poniedziałku do piątku, od 9:00 do 18:00.
Jeśli pomimo ograniczeń ruchowych jesteś w stanie samodzielnie zająć zwykłe miejsce w autobusie, możesz samodzielnie zarezerwować bilet bez żadnych ograniczeń i konieczności wcześniejszego powiadomienia. Biuro klienta musisz poinformować na 36 godzin przed odjazdem wyłącznie wtedy, gdy podróżujesz z osobą towarzyszącą lub z psem przewodnikiem, z pomocą do chodzenia, wózkiem inwalidzkim lub sprzętem ortopedycznym, które trzeba schować w luku.

Ile kosztuje przejazd osoby towarzyszącej lub psa przewodnika?

Po udowodnieniu potrzeby stałego nadzoru zarówno osoba towarzysząca, jak i pies przewodnik mogą podróżować bezpłatnie. Dla psa przewodnika również zostanie zarezerwowane jedno miejsce.
W chwili rozpoczęcia podróży musisz udowodnić uprawnienie do bezpłatnego przejazdu osoby towarzyszącej, potwierdzając konieczność stałego nadzoru. Aby tego dokonać, możesz pokazać przy wejściu odpowiedni dokument, w którym potwierdzona jest konieczność stałego nadzoru 

  • W Niemczech jest to legitymacja inwalidzka lub zaświadczenie lekarskie
  • We Francji: Carte D'Invalidité (Besoin d´Accompagnement) 
  • We Włoszech: zaświadczenie wydane przez lokalną służbę zdrowia (ASL) lub krajowy instytut ubezpieczeń społecznych (INPS).

To samo dotyczy osób podróżujących z psem. Ponadto trzeba udowodnić, że pies ukończył szkolenie dla psów towarzyszących lub psów przewodników.

Jakie wymagania musi spełnić mój wózek inwalidzki, aby można było przewieźć go w kabinie pasażerskiej?

W kabinach pasażerskich autobusów dalekobieżnych przewozić można wyłącznie wózki inwalidzkie, które zgodnie z normą DIN EN 12183 oraz DIN EN 12184 mogą być stosowane jako siedzenia pasażerskie i wyposażone są w system przytrzymujący zgodny z normą DIN 75078-2. Dodatkowo obowiązują następujące maksymalne wymiary: szer. 80 cm x dł. 120 cm/ całkowita masa: 250 kg.
Jeśli w momencie zgłoszenia się w autobusie okaże się, że wózek inwalidzki nie jest zgodny z podanymi wymogami pomimo uprzedniego, pisemnego zapewnienia zgodności, przejazd nie będzie możliwy, a pasażer nie będzie mieć prawa do roszczenia o zwrot kosztów przejazdu.

Czy przystanki są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych? 

Zarówno dostosowanie naszej floty autobusów, jak i przystanków, zajmuje sporo czasu, a więc nie możemy zapewnić odpowiednich warunków w całej sieci. Ze względu na to, że przystanki nie są obsługiwane przez nas, nie dysponujemy wystarczającymi informacjami na temat ich infrastruktury. Dlatego też zalecamy skontaktowanie się z operatorem przystanku przed podróżą i dopytanie o aktualne wyposażenie danego przystanku.

Jak i gdzie mogę uzyskać pomoc?

Aby Twoja podróż była jak najprzyjemniejsza, zalecamy podróżowanie z osobą towarzyszącą, która w razie potrzeby udzieli niezbędnej pomocy. Prosimy skontaktować się z nami z odpowiednim wyprzedzeniem, dzięki czemu będziemy mogli wspólnie przyjrzeć się szczegółom Twojego przejazdu. Koniecznie poinformuj nas o swoich potrzebach (pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu; pomoc w przypadku ograniczonej mobilności itp.) najpóźniej na 36 godzin przed planowanym odjazdem.

   

Aby zapewnić korzystne warunki podróży w grupie, proponujemy dwie opcje:

Jeśli chcecie podróżować w sposób elastyczny, zgodnie z waszymi upodobaniami, na stronie www.mieten.flixbus.de możecie wynająć prywatny autobus wraz z kierowcą. Na życzenie dostępne są też wszystkie opcje specjalne — odbiór z domu, transport bezpośrednio do celu, możliwość korzystania z autobusu na miejscu. Ceny wyświetlają się od razu, co ułatwia rezerwację. Podróż jest komfortowa zarówno dla pojedynczych osób, jak i dla całej grupy. W przypadku, gdy część z was się rozmyśli, podróż można anulować bezpłatnie na 14 dni przed zaplanowanym wyjazdem.

Grupom składającym się z 3 do 40 osób oferujemy również atrakcyjną zniżkę grupową na nasze liniowe usługi transportowe. Dostępne opcje można zarezerwować bezpośrednio w zakładce „Rezerwacja”. Obowiązuje przy tym konieczność rezerwacji z jednodniowym wyprzedzeniem. Jeżeli cena promocyjna będzie bardziej korzystna niż zniżka grupowa, wyświetli się cena promocyjna. W ten sposób za każdym razem możemy zagwarantować najtańszy przejazd. 

Jeśli chcesz dotrzeć do miejsca, do którego nie dojeżdżamy w ramach naszych liniowych usług transportowych, masz możliwość wynajęcia autobusu. Zapewni Ci to pełną elastyczność oraz wysoki komfort w długiej podróży.

   

Pamiętaj, że przy podróży do innego kraju musisz mieć przy sobie wszystkie konieczne dokumenty i możesz przewozić jedynie towary zwolnione z opłat celnych. Aby przyspieszyć odprawę celną, nie należy zamykać bagażu. Bagaż powinien być oznaczony nazwiskiem i adresem, aby upewnić się, że nie dojdzie do pomyłki.

Należy także przestrzegać przepisów prawa paszportowego, wizowego i dewizowego oraz przepisów zdrowotnych.  Informacje o tych przepisach można uzyskać w Ministerstwie Spraw Zagranicznych lub od Policji Federalnej (bundespolizei.de, tel.: 0800 6 888000).

Ponadto należy przestrzegać obowiązujących przepisów celnych. Pytania dotyczące obowiązujących w Niemczech przepisów celnych należy kierować do Centrum Informacji Administracji Celnej (info.privat@zoll.de; w przypadku przedsiębiorców: info.gewerblich@zoll.de). Pytania związane z cłem można zadawać wyłącznie w języku niemieckim i angielskim.

   
Czy w Danii przysługują zniżki na bilety?

Studenci, dzieci i seniorzy mogą podróżować w Danii po obniżonych cenach. Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się na rezerwację oraz podróż po obniżonej cenie, przy wsiadaniu kierowca autobusu poprosi o okazanie ważnego dokumentu tożsamości.

Studenci: zniżka studencka przysługuje wszystkim studentom z ważną legitymacją. Uznawane są następujące dokumenty tożsamości:

  • Ważna legitymacja studencka ze zdjęciem oraz datą ważności
  • Ważna legitymacja studencka ze zdjęciem oraz dokument potwierdzający zapisanie się na studia w ciągu ostatnich12 miesięcy
  • Ważna karta młodzieżowa (duńska Ungdomskort wydana przez Trafikselskabet NT, Midttrafik, FynBus, Sydtrafik, DSB lub Movia)
  • Ważna karta studencka ISIC

Seniorzy: zniżka dla seniorów przysługuje osobom w wieku powyżej 64 lat oraz osobom otrzymującym emeryturę zgodnie z duńskim prawem w zakresie rent socjalnych. Uznawane dokumenty tożsamości:

  • Ważny dokument tożsamości potwierdzający wiek powyżej 64 lat, taki jak ubezpieczenie zdrowotne, prawo jazdy lub paszport
  • Duńskie zaświadczenie o otrzymywaniu świadczeń emerytalnych wydawane przez duńskie władze (pensionmeddelelse) wraz z ważnym dokumentem tożsamości, takim jak ubezpieczenie zdrowotne, prawo jazdy lub paszport

Dzieci: zniżka dziecięca dzieli się na dwie kategorie: a) dzieci poniżej 12 roku życia b) dzieci poniżej 16 roku życia. W razie wątpliwości dziecko musi okazać ważny dokument tożsamości potwierdzający wiek. Uznawane dokumenty tożsamości:

  • Duńska (żółta) lub międzynarodowa (niebieska) karta zdrowia
  • Paszport

Należy pamiętać, że bilety zarezerwowane ze zniżką dla dzieci, studentów i seniorów są ważne wyłącznie z wyżej wymienionymi dokumentami tożsamości. Jeśli wymagany dokument tożsamości nie zostanie pokazany kierowcy, bilet ze zniżką nie będzie ważny i konieczne będzie zakupienie zwykłego biletu, aby móc wsiąść do autobusu.

Duńscy żołnierze odbywający obowiązkową służbę wojskową mogą podróżować bezpłatnie po okazaniu odpowiedniej dokumentacji i identyfikatora potwierdzającego odbywanie służby. Konieczna jest rezerwacja miejsca, której należy dokonać, kontaktując się z nami mailowo: uslugi@flixbus.pl.

   

Studenci, dzieci i uczniowie mogą podróżować w Czechach taniej, niż po cenach regularnych. Należy pamiętać, że w przypadku rezerwacji na podróże po obniżonych cenach, przed wejściem do autobusu konieczne jest pokazanie kierowcy ważnego dokumentu identyfikacyjnego.

Zniżka dla dzieci

  • dzieciom w wieku od 6 do 14 lat po przedstawieniu dokumentu zawierającego datę urodzenia i zdjęcie.
  • dziecko w wieku od 0 do 5 lat w towarzystwie pasażera w wieku powyżej 10 lat, ma prawo do bezpłatnego przejazdu. Pasażer musi przedstawić ważny dokument z datą urodzenia i zdjęciem.

Rabat dla studentów i uczniów przysługuje zarejestrowanym studentom i uczniom z ważną legitymacją. Uznawane są następujące dokumenty:

  • W przypadku uczniów poniżej 14 roku życia oraz studentów w wieku od 15 do 25 lat jest to ważna karta studencka lub uczniowska wydana przez przewoźnika.
  • Międzynarodowa karta studencka: ISIC / ALIVE, EYCA (Euro 26, Euro 26 Student)

Pasażerowie z ograniczeniami ruchowymi mogą uzyskać zniżkę po okazaniu ważnej karty ZTP lub ZTP/P wydanej w Czechach. Osoba towarzysząca pasażera z kartą ZTP/P podróżuje bezpłatnie.

   

Kod rabatowy LIDL można zrealizować na stronie www.flixbus.pl i tylko dla jednego przejazdu. Ważność kuponu rabatowego jest ograniczona. Informację o terminie ważności znajdziesz na kuponie. Na jedną osobę i jeden przejazd można zrealizować tylko jeden kupon. Na daną osobę można również nabyć i zrealizować ograniczoną liczbę kuponów rabatowych. Biletu nie można anulować po wykorzystaniu kuponu rabatowego. Możesz podarować swój kupon rabatowy, ale dalsza odsprzedaż nie jest dozwolona.

W przypadku pytań możesz się zwrócić na adres lidl@flixbus.de lub zadzwonić na numer +49 (0)30 300 137 300*.

   

Vouchery oraz karty podarunkowe można kupić online w naszym sklepie. Możesz tam wybrać bony o różnych wartościach. Szczegółowe informacje o bonach znajdziesz bezpośrednio w sklepie.

   
Co muszę zrobić, jeśli chcę założyć konto klienta FlixBus?

Istnieją dwie możliwości: można po prostu zarejestrować się na naszej stronie logowania lub w trakcie procesu rezerwacji.

Na stronie logowania należy podać adres e-mail, na który następnie wysłana zostanie wiadomość z linkiem weryfikacyjnym — czasami może potrwać to kilka minut. Następnie wystarczy wprowadzić nazwę użytkownika i hasło. Konto klienta FlixBus jest już w pełni aktywne.

Jeśli chcesz utworzyć swoje konto podczas procesu rezerwacji, zaznacz odpowiednie pole na stronie płatności. Po zakończeniu rejestracji na podany adres zostanie automatycznie wysłany e-mail weryfikacyjny.

Po zakończeniu rejestracji poprzez e-mail konto FlixBus będzie można połączyć z profilem na Facebooku.

   
Co muszę zrobić, jeśli chcę zalogować się poprzez Facebook?

Na stronie logowania lub na stronie z danymi pasażera możesz skorzystać z opcji „Połącz z Facebookiem” i wyrazić zgodę na otworzenie nowego okna. Warunek wstępny: najpierw musisz zalogować się na Facebooku. Po zakończeniu rejestracji otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Dodatkowe działania nie są konieczne.

Nie będziemy oczywiście zamieszczać żadnych informacji na Twojej osi czasu.

   
Chcę zalogować się w aplikacji. Dlaczego nie jest to możliwe?

Pracujemy już nad tym, aby można było logować się również w naszej aplikacji FlixBus.

Zanim to nastąpi aplikacji można używać do dodawania kodów QR biletów oraz do zapisywania danych do płatności.

   
Nie pamiętam mojego hasła do konta klienta FlixBus/ nie mogę się zalogować

Aby szybko uzyskać dostęp do swoich danych, można zresetować hasło.

   
Moje konto nie zostało potwierdzone i nie mogę znaleźć maila z potwierdzeniem. Co robić?

Jeśli Twoje konto nie jest potwierdzone lub nie dotarł do Ciebie e-mail z potwierdzeniem, tutaj możesz poprosić o ponowne wysłanie linku weryfikacyjnego.

   
Co muszę wiedzieć o koncie klienta FlixBus?

Możliwość zapisania metod płatności w koncie klienta jest niezwykle przydatna! W ten sposób proces rezerwacji będzie jeszcze szybszy, ponieważ nie będzie trzeba wprowadzać danych przy każdej rezerwacji.

Po zalogowaniu możesz zaznaczyć opcję zapisania swoich danych do płatności. Wszystkie bilety zarezerwowane po potwierdzeniu rejestracji poprzez adres e-mail będą przechowywane w Twoim koncie klienta w zakładce „Moje rezerwacje”.

Za pomocą swojego konta klienta możesz oczywiście rezerwować również bilety dla innych osób, na przykład dla rodziny i przyjaciół. Upewnij się wtedy, że wprowadzono prawidłowe dane pasażerów.

Twoje dane osobowe i płatności przechowywane są w sposób bezpieczny i nie będziemy przekazywać ich stronom trzecim. Dalsze informacje znajdziesz w naszej polityce prywatności.

W autobusie:

   

Aby wsiąść do autobusu musisz okazać potwierdzenie rezerwacji — wydrukowane lub w formie elektronicznej (zapisane w pliku PDF lub w postaci kodu QR na smartphonie). Najłatwiej jest okazać bilet bezpośrednio w Aplikacji autobusowej. Należy pamiętać, że w przypadku podróży do innego kraju konieczne jest zabranie wszelkich dokumentów potrzebnych do przekroczenia granicy .

Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz w wiadomości e-mail po zakończeniu procesu rezerwacji (należy sprawdzić również folder ze spamem). W przypadku nabycia biletu u kierowcy, paragon jest jednocześnie biletem / potwierdzeniem rezerwacji.

   

W podróż możesz bezpłatnie zabrać jeden bagaż podręczny oraz jedną sztukę bagażu przewożonego w luku. Oznacz bagaż nazwiskiem i adresem, by wykluczyć pomyłki.

Bagaż podręczny ograniczony jest do maksymalnej wielkości 42 x 30 x 18 cm i maksymalnej masy 7 kg. Wszystkie wartościowe przedmioty należy przewozić w bagażu podręcznym.

Bagaż przewożony w luku ogranicza się do 1 sztuki o maks. wymiarach 80 x 50 x 30 cm. Dopuszczalne są nieznaczne odchylenia, pod warunkiem, że całkowity wymiar bagażu (wysokość + szerokość + długość) nie przekracza 160 cm. Jedna osoba może przewieźć bezpłatnie bagaż o masie maks. 20 kg.

Nadbagaż: Możesz zabrać ze sobą drugą, dodatkową sztukę bagażu, jeśli w luku wciąż będzie miejsce. Dodatkowa sztuka nie może przekraczać dozwolonych wymiarów bagażu ani ważyć więcej niż 20 kg. Za dodatkową sztukę bagażu trzeba zapłacić 2 EUR i zarejestrować ją przed podróżą podczas rezerwacji lub najpóźniej na 48 godzin przed odjazdem w biurze obsługi klienta. W tym celu należy zadzwonić pod numer: +49 (0)30 300 137 300*. Pasażer nie może rościć sobie prawa do przewożenia więcej niż jednej sztuki bagażu.

Bagaż specjalny: Za bagaż przekraczający dozwolone wymiary należy uiścić opłatę w wysokości 9 EUR. Całkowity wymiar bagażu (wysokość w cm + szerokość w cm + głębokość w cm) nie może przekroczyć 240 cm, a jego masa 30 kg. Ewentualny bagaż specjalny należy zarejestrować przed podróżą podczas rezerwacji lub najpóźniej na 48 godzin przed odjazdem w biurze obsługi klienta. W tym celu należy zadzwonić pod numer: +49 (0)30 300 137 300*. Jeden pasażer może wziąć tylko jeden bagaż ponadwymiarowy, takiej możliwości nie można jednak żądać. Jako bagaż ponadwymiarowy określane są np. narty i instrumenty muzyczne (zaleca się transport w twardym futerale). Dla rowerów i sprzętu ortopedycznego obowiązują specjalne regulacje. Przewóz niektórych przedmiotów jest wykluczony.

Szczegółowe informacje odnośnie wytycznych dla bagażu i wykluczonych przedmiotów znajdziesz w naszych OWH.

   

Zalecamy, aby bagaż dodatkowy lub specjalny wskazać już podczas rezerwacji. Jeśli chcesz dodać bagaż do już zarezerwowanego przejazdu, masz dwie opcje:

1) Najpóźniej 15 minut przed odjazdem możesz anulować przejazd na naszej stronie internetowej „Anulowanie/zmiana rezerwacji” lub w punkcie sprzedaży/ biurze podróży, a następnie na nowo zarezerwować przejazd. Procedurę tę opisano w często zadawanych pytaniach: „Czy mogę samodzielnie zmienić lub anulować rezerwację?”.

2) Innym rozwiązaniem jest zarezerwowanie bagażu dodatkowego lub specjalnego przez telefon, dzwoniąc do naszego biura obsługi klienta. W takim wypadku możliwość transportu zależy od stopnia załadowania autobusu. Płatność dokonywana jest u kierowcy.

   

W wielu autobusach istnieje możliwość przewożenia rowerów o standardowej wielkości i bez dodatkowych elementów (maks. 25 kg). Należy je podać podczas rezerwacji i kosztują każdorazowo 39 zł. Obok liczby pasażerów należy dodatkowo wybrać liczbę rowerów, które chcesz ze sobą zabrać. W okresie zimowym nie można niestety przewozić rowerów (przewidywalnie do 28.02.2015).

Jeśli nie masz możliwości zarezerwowania roweru dla Twojego przejazdu, rower możesz zabrać także w pokrowcu do transportu rowerów. W takim przypadku rower traktuje się jako bagaż nadmiarowy i należy go uprzednio zgłosić w Biurze Obsługi Klienta (specjalne regulacje dla bagaży nadmiarowych).

Aby zadeklarować możliwość przewozu rowerów elektrycznych, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta: +49 (0)30 300 137 300*.

   

Instrumenty muzyczne w wymiarach bagażu podręcznego (42 x 30 x 18 cm, maks. 7 kg) możesz przewozić bezpłatnie w części pasażerskiej autobusu. Jeśli zabierasz ze sobą bagaż podręczny, do części pasażerskiej autobusu możesz zabrać albo tylko ten bagaż, albo instrument muzyczny.

Instrumenty muzyczne większe niż bagaż podręczny (42 x 30 x 18 cm, maks. 7 kg) zaliczają się do bagażu nadmiarowego i muszą być przewożone w odpowiednim opakowaniu (futerale) w przestrzeni bagażowej. Zalecamy transport w futerale twardym. W takim wypadu przewóz kosztuje 39 zł i należy go zgłosić i potwierdzić telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta po rezerwacji, jednak nie wcześniej niż  na 48 godzin przed odjazdem autobusu pod numerem: +49 (0)30 300 137 300*.

Instrumenty muzyczne i ich futerały, które są większe niż 135 x 48 x 35 cm, są wykluczone z przewozu (np. kontrabasy).

   

Z przyczyn bezpieczeństwa w naszych autobusach nie wolno przewozić zwierząt. Wyjątek stanowią psy-towarzysze oraz psy-przewodnicy, jeśli towarzyszą pasażerowi niepełnosprawnemu i jest to potwierdzone legitymacją osoby niepełnosprawnej, zaświadczeniem lekarskim lub certyfikatem. Ich przewóz jest bezpłatny, ale należy go zgłosić telefonicznie najpóźniej na 36 godzin przed odjazdem: +49 (0)30 300 137 300*.

   

Nasze autobusy jeżdżą w ruchu liniowym i są związane rozkładem jazdy. Z tego powodu nie ma możliwości, by kierowca zaczekał na pasażerów, którzy się spóźniają. Dlatego prosimy, by zaplanować wystarczający czas na przybycie na przystanek i być w autobusie co najmniej 15 minut przed odjazdem.

   

Dosiadanie się i wysiadanie, na przystankach różniących się od zarezerwowanego przejazdu, nie jest niestety możliwe. Obowiązuje to również dla przystanków autobusowych w tej samej miejscowości, które następują kolejno po sobie. Możesz jednak samodzielnie zmienić przejazd na naszej stronie internetowej i wsiąść się lub wysiąść na wybranych przystankach.

Pamiętaj, że na niektórych odcinkach (odległość poniżej 50 km lub 1 godziny jazdy) obowiązuje zakaz obsługi pasażerów i nie sprzedaje się biletów. Zgodnie z tym wsiadanie i wysiadanie również nie jest możliwe, a takich połączeń nie da się zarezerwować. Prosimy, by to respektować.

   

Nasze autobusy są wyposażone w klimatyzację, toaletę pokładową, lampki do czytania oraz wygodne siedzenia. Dodatkowo na żądanie oferujemy przekąski i napoje, darmowy WLAN oraz w wielu autobusach gniazdka do prądu oraz media-center z filmami i muzyką.

Prosimy pamiętać: Nasza sieć WLAN znajduje się w fazie testów. Może się zdarzyć, że podczas przejazdu znajdziesz się w dziurze zasięgu lub nie wszyscy pasażerowie będą mieli możliwość jednoczesnego korzystania z  Internetu. W rzadkich przypadkach darmowy WLAN oraz gniazdka do prądu mogą być niedostępne, np. w przypadku pojazdów zastępczych lub gdy sprzedajemy bilety jako punkt sprzedaży. Obowiązuje to w szczególności dla linii poniższych partnerów: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG i Publicexpress GmbH.

   

Na niektórych naszych trasach przerwy są zaplanowane w rozkładzie i służą przestrzeganiu czasów prowadzenia pojazdu oraz odpoczynku dla kierowcy. Zasadniczo chcemy Cię zabrać jak najszybciej do celu i z tego powodu nie zaplanowaliśmy żadnych innych przerw. Toaleta pokładowa oraz przekąski i napoje w korzystnej cenie umożliwiają podróż bez przerw na dłuższych odcinkach.

Palenie jest zabronione w naszych autobusach, także dla e-papierosów. Na planowych przystankach oraz podczas planowych przerw możesz jednak wysiąść „na dymka“.  Poinformuje jednak uprzednio kierowcę i nie oddalaj się zbytnio podczas przerw od autobusu, żeby nie odjechał bez Ciebie! Informację o tym, jak długo autobus zatrzymuje się na przystankach, uzyskasz u kierowcy.

   

W autobusach panuje – podobnie jak w samochodach osobowych – obowiązek zapinania pasów. Każde miejsce jest wyposażone w pas bezpieczeństwa, który musisz zapinać podczas jazdy.

Bagaż podróżny, bagaż dodatkowy i nadmiarowy transportowane są w luku bagażowym. Twój kierowca zwróci uwagę na równomierne rozłożenie ładunku. Bagaż podręczny należy bezpiecznie umieścić w schowku nad Twoim siedzeniem lub pod siedzeniem przed Tobą.

Twoje bezpieczeństwo jest dla nas najwyższym priorytetem. Wszystkie pojazdy i urządzenia elektroniczne mają certyfikację TÜV odnośnie ich bezpieczeństwa oraz jakości i są regularnie poddawane konserwacji. Kierowcy mają uprawnienia do transportu osób oraz są regularnie szkoleni. Muszą bez wyjątku i dokładnie przestrzegać ustawowych czasów prowadzenia pojazdu i odpoczynku. Dlatego na dłuższych odcinkach na pokładzie może być dwóch kierowców lub planuje się odpowiednie przerwy. W przypadku opóźnień w rozkładzie w wyjątkowych przypadkach może dojść do dodatkowych nieplanowych przerw. W takich przypadkach prosimy o wyrozumiałość.

Po podróży:

   

Jeśli zapomnisz czegoś z autobusu lub coś zagubisz, wypełnij nasz formularz dla rzeczy zagubionych lub w pilnych przypadkach zwróć się do naszego Biura Obsługi Klienta: +49 (0)30 300 137 300*.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Wypełnij nasz formularz kontaktowy i poinformuj nas o swojej sprawie. Chętnie udzielimy dalszych informacji osobiście. Możesz się również skorzystać z naszej infolinii, działającej przez cała dobę od poniedziałku do niedzieli: +49 (0)30 300 137 300*.

*(Prosimy pamiętać, że opłaty za połączenia telefoniczne z linii stacjonarnych oraz komórkowych zależą od cen poszczególnych operatorów.)