FAQ

Przed podróżą:

   

Wszystkie połączenia, na które możesz zarezerwować przejazd, znajdziesz w naszej wyszukiwarce w aplikacji FlixBus oraz na stronie www.flixbus.pl. Aktualną siatkę połączeń można znaleźć na naszej stronie internetowej, w zakładce połączenia autobusowe.

Jeśli podróżujesz w grupie, na stronie wynajem.flixbus.pl w wybranych krajach możesz zarezerwować własny autobus z kierowcą. Podróż zostanie do Ciebie całkowicie dopasowana: nasz autobus odbierze Cię z wybranego miejsca i zawiezie, gdzie tylko chcesz. Wystarczy podać szczegóły podróży, a my szybko obliczymy cenę i bezpłatnie zarezerwujemy autobus. Tobie pozostaje jedynie cieszyć się wyjazdem.

   

Przejazd można zarezerwować na ok. 4 do 6 tygodni przed dniem odjazdu w naszej aplikacji oraz na stronie internetowej. Każdego dnia pracujemy nad rozbudowywaniem siatki połączeń oraz usprawnianiem już istniejących tras. Trzy aspekty pozostają szczególnie bliskie naszemu sercu: punktualność, atrakcyjne pory odjazdu oraz optymalne połączenia przesiadkowe. Zwykle nie sprzedajemy biletów z ponad miesięcznym wyprzedzeniem, abyśmy mogli jak najszybciej odpowiadać na pojawiające się pytania oraz na bieżąco wdrażać odpowiednie ulepszenia.

Jeśli chcesz uzyskać informacje o nowych trasach, zapisz się na nasz Newsletter lub polub naszą stronę na Facebooku.

   

Najłatwiejszym sposobem jest wyszukanie przystanku bezpośrednio w naszej aplikacji. Wybierz swój przystanek, kliknij na strzałkę widoczną u góry po prawej stronie i możesz rozpocząć nawigowanie. Listę miejsc odjazdów znaleźć można w aplikacji FlixBus w zakładce „Przystanki” oraz w wykazie naszych przystanków. Po kliknięciu na dane miasto można zapoznać się z adresami przystanków lub zobaczyć ich rozmieszczenie na mapie. Mapa z przystankami znajduje się także w potwierdzeniu rezerwacji.

   

Najwygodniejszą metodą jest dokonanie rezerwacji bezpośrednio za pomocą naszej aplikacji mobilnej. Twój bilet zostanie zapisany w zakładce „Moje bilety”. Wystarczy, że pokażesz go na swoim telefonie wchodząc do autobusu. Bilety kupione za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej charakteryzują się najniższą ceną. Dzięki naszej aplikacji masz także dostęp do specjalnych promocji. Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz w wiadomości e-mail (należy sprawdzić również folder „Spam”).

Bilet możesz zarezerwować także telefonicznie za pośrednictwem biura obsługi klienta (+49 (0)30 300 137 300), w jednym z naszych punktów sprzedaży/ biur podróży lub bezpośrednio u kierowcy. Należy pamiętać, że bilety w autobusach sprzedawane są w standardowych cenach (zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci) oraz że kupienie biletu jest możliwe wyłącznie, jeśli w autobusie są jeszcze wolne miejsca. Kupując bilet w autobusie, nie obowiązują ceny promocyjne ani zniżki dla grup. Paragon przy płatności gotówkowej w autobusie jest jednocześnie biletem/potwierdzeniem rezerwacji.

Na ten moment, w Polsce nie jest jeszcze możliwy zakup biletu u kierowcy.

   

Możliwości opłacenia rezerwacji zależą od miejsca jej dokonania:

Rezerwacja online: polecenie zapłaty, karta płatnicza (Visa/Mastercard/American Express/Carte Bleue), Paypal, Sofortüberweisung, iDEAL i szybki przelew Dotpay.

U kierowcy: kupując bilet u kierowcy otrzymasz paragon, który jest jednocześnie biletem/ potwierdzeniem rezerwacji. Uwaga: u kierowcy otrzymasz bilety w normalnej cenie. Zniżki i ceny promocyjne są dostępne tylko online, w aplikacji mobilnej lub w naszych punktach sprzedaży/biurach podróży. Obecnie w autobusach nie ma jeszcze możliwości płatności kartą. Prosimy pamiętać, że w Szwecji akceptowane są wyłącznie płatności kartami (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). Możesz również kupić bilet bezpośrednio u kierowcy, poprzez mobilny system płatności oparty na NFC (np. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).

Uwaga: na ten moment, w Polsce nie jest możliwy zakup biletu, jak i wykupienie dodatkowego bagażu u kierowcy.

W punktach sprzedaży/biurach podróży: wszystkie sposoby płatności akceptowane przez danego Agenta, w tym również płatność gotówkowa.

Rezerwacja telefoniczna: karta kredytowa (Mastercard/Visa/Amex) oraz nota obciążeniowa dla klientów posiadających miejsce zamieszkania w Niemczech.

Prosimy pamiętać, że przy niektórych sposobach płatności może pojawić się konieczność uiszczenia opłat transakcyjnych pobieranych przez podmioty zewnętrzne. Zawsze jest jednak dostępny przynajmniej jeden sposób płatności bez opłat transakcyjnych. Informacja o wysokości dodatkowych opłat pojawi się podczas dokonywania rezerwacji.

   

Voucher (np. kartę podarunkową, voucher za anulowany bilet) możesz w łatwy sposób wykorzystać podczas dokonywania rezerwacji za pomocą aplikacji, na stronie internetowej, przez telefon lub w naszych punktach sprzedaży/biurach podróży. Aby zrealizować voucher, należy wybrać preferowane połączenie i podczas dokonywania rezerwacji wpisać numer vouchera w pole „kod promocyjny”.

Należy pamiętać, że podczas jednej rezerwacji możliwe jest wykorzystanie wyłącznie jednego kodu promocyjnego. Nie ma możliwości spieniężenia wartości vouchera.

Nie ma możliwości przedłużenia ważności voucherów zakupionych w naszym sklepie dla fanów. Kody voucherów wystawionych w ramach przebukowania lub anulowania biletu są ważne przez 1 rok.

   

Przyczyną problemów z rezerwacją jest najczęściej używana przeglądarka internetowa. Możesz rozwiązać ten problem w następujący sposób:

  • Skorzystaj z innej przeglądarki.
  • Wyczyść pamięć podręczną i wykasuj ciasteczka. Spróbuj złożyć rezerwację po ponownym uruchomieniu przeglądarki.
  • Zaktualizuj swoją przeglądarkę. Utrzymujemy bardzo wysoki standard bezpieczeństwa, a nasza strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem najnowszych wersji przeglądarek. Pod tymi linkami znajdziesz zawsze aktualne wersje przeglądarek: Firefox / Internet Explorer / Google Chrome

Nie otrzymałeś wiadomości e-mail potwierdzającej rezerwację? W pierwszej kolejności sprawdź, czy wiadomość nie trafiła do folderu „Spam”.

Jeśli to nie rozwiąże problemu, skontaktuj się z nami pod numerem +49 (0)30 300 137 300*. Chętnie pomożemy Ci w rozwiązaniu problemu.

   

Lista punktów sprzedaży znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce „Punkty sprzedaży”. Aby znaleźć biuro podróży w Twojej okolicy wystarczy wprowadzić nazwę miejscowości lub kod pocztowy.

   

Tak, na naszej stronie internetowej w zakładce „Zmień/anuluj rezerwację“ lub w naszych punktach sprzedaży/biurach podróży możesz dokonać zmiany rezerwacji najpóźniej na 15 minut przed odjazdem:

Zmiana numeru telefonu: bezpłatnie. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji.

Zmiana imienia i nazwiska pasażera: bezpłatnie, poza następującym wyjątkiem: jeśli w momencie wprowadzania zmian podróż kosztuje więcej niż pierwotnie zarezerwowany przejazd, zostanie doliczona dodatkowa opłata. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji wraz z nowym numerem rezerwacji.

Anulowanie i nowa rezerwacja: Jeśli chcesz dokonać przebukowania przejazdu, postępuj następująco: Sprawdź, czy wybrane nowe połączenie jest jeszcze dostępne. Anuluj poprzednią rezerwację, a otrzymasz voucher, który możesz wykorzystać dokonując nowej rezerwacji. Zarezerwuj nowe połączenie i wykorzystaj otrzymany voucher. Otrzymasz wówczas nowe potwierdzenie rezerwacji. Jeśli cena nowego biletu przekracza wartość vouchera, trzeba dopłacić różnicę.

Należy pamiętać, że za anulowanie rezerwacji naliczana jest opłata za każdego pasażera oraz przejazd. Wysokość tej opłaty zostanie wyświetlona podczas anulowania rezerwacji.

   

JW pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy potwierdzenie e-mail nie trafiło do folderu ze spamem.

Potwierdzenie nie trafiło do folderu ze spamem?

Jeśli znasz numer rezerwacji, możesz zalogować się tutaj, podając swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail, a następnie ponownie pobrać bilet.

Jeśli w dalszym ciągu nie udało się rozwiązać problemu, skontaktuj się z nami przez Facebooka lub zadzwoń do naszego działu obsługi klienta.

   

Jeśli podczas rezerwacji zdarzy Ci się popełnić błąd, możesz anulować bilet w ciągu 60 minut od dokonania rezerwacji bez naliczania opłaty za anulowanie. Nie dotyczy to jednak już przebukowanych przejazdów.

   

Tak, na naszej stronie internetowej w zakładce "Zmień / anuluj rezerwację" lub w naszych punktach sprzedaży/biurach podróży możesz bezpłatnie zmienić nazwisko pasażera na 15 minut przed odjazdem..

Jeśli podróż w momencie anulowania jest droższa niż ta, którą pierwotnie zarezerwowałeś, będzie musiała zostać dopłacona różnica w cenie. Otrzymasz wówczas nowe potwierdzenie, z nowym numerem rezerwacji.

   

Tak, to żaden problem. Należy pamiętać, że potwierdzenie rezerwacji oraz bilet wysyłane są zawsze na adres e-mail podany w rezerwacji. Konieczne będzie więc przekazanie biletu osobie, dla której zarezerwowano bilet.

Ważne informacje o podróży zostaną wysłane na podany numer telefonu komórkowego. Podczas rezerwacji podaj więc numer telefonu komórkowego pasażera.

Istotne jest też podanie prawidłowych danych pasażera.

   

W naszych autobusach obowiązuje swoboda wyboru miejsc. Z tego powodu nie możesz zarezerwować konkretnego miejsca siedzącego. Aby zająć określone miejsce, polecamy być w autobusie możliwie wcześnie – najpóźniej na 15 minut przed odjazdem. Jeśli pożądane przez Ciebie miejsce nie będzie wolne, zapytaj innych pasażerów, czy nie mogą się zamienić. Osoby ograniczone ruchowo i osoby podróżujące z dziećmi mają pierwszeństwo przy wyborze miejsca siedzącego.

Pracujemy jednak nad wprowadzeniem systemu rezerwacji miejsc. Jest on obecnie testowany w kilku europejskich krajach.

   

Dzieci podróżują korzystając z taryfy ulgowej. Zniżka dotyczy dzieci i osób, które nie ukończyły 15 lat. Jeśli cena promocyjna biletu jest niższa niż cena biletu ulgowego, obowiązuje cena niższa (promocyjna), także w przypadku biletów dla dzieci.

Małe dzieci w wieku od 0 do 3 lat mogą być przewożone wyłącznie w fotelikach. Podczas jazdy, fotelik należy przypiąć pasami znajdującymi się przy siedzeniach w autobusie. Foteliki dla małych dzieci muszą być przypięte pasami dwupunktowymi, które ma obowiązek posiadać opiekun. W Polsce, chęć skorzystania z foteliku dla dziecka należy przed odbyciem podróży zgłosić do Biura Obsługi Klienta dzwoniąc pod numer +49 (0)30 300 137 300.

Dzieci i osoby małoletnie, które nie ukończyły 10 lat, mogą podróżować autobusem na krajowych i międzynarodowych trasach tylko pod opieką osoby, która ukończyła 18 lat.

Dzieci i osoby małoletnie w wieku od 10 do 14 lat mogą podróżować naszymi autobusami bez opiekuna tylko wówczas, gdy opiekun potwierdził pisemnie podczas procesu rezerwacji, że osoba małoletnia może odbyć podróż samodzielnie i bez nadzoru. Zarówno my, jak i nasi partnerzy nie przejmujemy obowiązku opieki nad małoletnimi pasażerami. Dzieci podróżujące samodzielnie nie mogą być przewożone liniami nocnymi i przez granice państwa. Podobnie jak w przypadku dzieci podróżujących samotnie, wykluczone są podróże z przesiadkami.

Młodzież, która ukończyła 15 lat może z nami podróżować samodzielnie. W przypadku połączeń międzynarodowych opiekun prawny musi jednak zatroszczyć się o to, by dziecko posiadało wszystkie dokumenty wymagane do przekroczenia granicy.

   

Na trasach krajowych w Polsce oferujemy zniżki na większości linii z wyjątkiem linii ekspresowych.

   

Wszyscy pasażerowie poruszający się na wózkach inwalidzkich proszeni są w pierwszej kolejności o zgłoszenie się do Biura Obsługi Klienta najwcześniej na 2 tygodnie, a najpóźniej na 7 dni przez zaplanowaną podróżą, aby sprawdzić możliwość przejazdu. Wszystkie pozostałe osoby, które pomimo niepełnosprawności lub ograniczonej sprawności ruchowej mogą podróżować na standardowych siedzeniach autobusowych, proszone są o kontakt na 36 godzin przed odjazdem.

   

Niestety zapewnienie wszelkich koniecznych warunków umożliwiających podróż pasażerom o ograniczonej sprawności ruchowej nie zawsze jest możliwe na wszystkich liniach, na których operujemy. Wiąże się to z konstrukcją naszych autobusów oraz z infrastrukturą przystanków, które niekiedy nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. FlixBus dysponuje obecnie kilkoma autobusami dopasowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych i wykorzystuje je na różnych liniach.

Za przystanki odpowiedzialni są ich operatorzy. Jeśli Twoja sprawność ruchowa jest ograniczona, ale jesteś w stanie wsiąść i wysiąść z autobusu samodzielnie lub z pomocą osoby towarzyszącej, możesz korzystać ze wszystkich naszych linii. Jeśli poruszasz się na wózku inwalidzkim, ale jesteś w stanie samodzielnie wstać i siedzieć w autobusie, możesz korzystać ze wszystkich naszych linii. Jeśli w czasie podróży musisz jednak siedzieć na wózku inwalidzkim, z opisanych wcześniej względów na chwilę obecną możesz podróżować jedynie po uprzednim, dokładnym sprawdzeniu możliwości przejazdu w ramach danej linii.

   

Jeśli poruszasz się na wózku inwalidzkim, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta najwcześniej na 2 tygodnie, a najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem podróży, celem sprawdzenia możliwości przejazdu. W tym celu należy zadzwonić pod numer +49 (0)30 300 137 300. Jeśli zapewnione zostaną wszystkie niezbędne warunki, Biuro Obsługi Klienta zarezerwuje przejazd dla Ciebie oraz osoby towarzyszącej. Rezerwacje mogą być składane telefonicznie od poniedziałku do piątku, od 9:00 do 18:00. Jeśli pomimo ograniczeń ruchowych jesteś w stanie samodzielnie zająć zwykłe miejsce w autobusie, możesz samodzielnie zarezerwować bilet bez żadnych ograniczeń i konieczności wcześniejszego powiadomienia. Biuro Obsługi Klienta musisz poinformować na 36 godzin przed odjazdem wyłącznie wtedy, gdy konieczne jest umieszczenie w luku bagażowym przyrządów ułatwiających poruszanie się, wózek inwalidzki lub pomoce ortopedyczne. Obowiązek poinformowania Biura Obsługi Klienta dotyczy także sytuacji, w której podróżujesz z osobą asystującą lub psem przewodnikiem.

   

Po udowodnieniu potrzeby stałego nadzoru zarówno osoba asystująca, jak i pies przewodnik mogą podróżować bezpłatnie. Dla psa przewodnika również zostanie zarezerwowane jedno miejsce. W chwili rozpoczęcia podróży należy udowodnić uprawnienie do bezpłatnego przejazdu osoby asystującej, potwierdzając konieczność stałego nadzoru. Aby to zrobić, należy pokazać przy wejściu odpowiedni dokument, w którym potwierdzona jest konieczność stałego nadzoru.

  • W Niemczech jest to legitymacja inwalidzka lub zaświadczenie lekarskie
  • We Francji: Carte D'Invalidité (Besoind´Accompagnement)
  • We Włoszech: zaświadczenie wydane przez lokalną służbę zdrowia (ASL) lub krajowy instytut ubezpieczeń społecznych (INPS).

To samo dotyczy osób podróżujących z psem. Ponadto trzeba udowodnić, że pies ukończył szkolenie dla psów towarzyszących lub psów przewodników.

   

W kabinach pasażerskich autobusów dalekobieżnych przewozić można wyłącznie wózki inwalidzkie, które zgodnie z normą DIN EN 12183 oraz DIN EN 12184 mogą być stosowane jako siedzenia pasażerskie i wyposażone są w system przytrzymujący zgodny z normą DIN 75078-2. Dodatkowo obowiązują następujące maksymalne wymiary: szer. 80 cm x dł. 120 cm/ całkowita waga: 250 kg. Jeśli w momencie zgłoszenia się w autobusie okaże się, że wózek inwalidzki nie jest zgodny z podanymi wymogami pomimo uprzedniego, pisemnego zapewnienia zgodności, przejazd nie będzie możliwy, a pasażer nie będzie mieć prawa do roszczeń o zwrot kosztów przejazdu.

   

Ze względu na to, że przystanki nie są obsługiwane przez nas, nie dysponujemy wystarczającymi informacjami na temat ich infrastruktury. Dlatego też zalecamy skontaktowanie się z operatorem przystanku przed podróżą i dopytanie o aktualne wyposażenie danego przystanku.

   

Aby Twoja podróż była jak najprzyjemniejsza, zalecamy podróżowanie z osobą asystującą, która w razie potrzeby udzieli Ci niezbędnej pomocy. Prosimy o skontaktowanie się z nami z odpowiednim wyprzedzeniem, abyśmy mogli wspólnie przyjrzeć się szczegółom Twojego przejazdu. Koniecznie poinformuj nas o swoich potrzebach (pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu; pomoc w przypadku ograniczonej mobilności itp.) najpóźniej na 36 godzin przed planowanym odjazdem.

   

Aby zapewnić korzystne warunki podróży w grupie, proponujemy dwie opcje:

Jeśli chcecie podróżować w sposób elastyczny, zgodnie z Waszymi upodobaniami, na stronie www.charter.flixbus.comw wybranych krajach możliwe jest wynajęcie prywatnego autobusu wraz z kierowcą. Na życzenie dostępne są też opcje specjalne — odbiór z domu, transport bezpośrednio do celu, możliwość korzystania z autobusu na miejscu. W przypadku, gdy się rozmyślicie, podróż można anulować bezpłatnie na 14 dni przed zaplanowanym wyjazdem.

Grupom liczącym od 3 do 40 osób oferujemy również atrakcyjną zniżkę grupową. Grupowe bilety można zarezerwować bezpośrednio w zakładce „Rezerwacja”. Obowiązuje przy tym konieczność rezerwacji z jednodniowym wyprzedzeniem. Jeżeli cena promocyjna będzie korzystniejsza niż zniżka grupowa, obowiązuje cena promocyjna. Dzięki temu za każdym razem możemy zagwarantować najtańszy przejazd.

Jeśli chcesz dotrzeć do miejsca, do którego nie dojeżdżamy w ramach naszej siatki połączeń, możesz wynająć autobus. Zapewni Ci to pełną elastyczność oraz wysoki komfort w długiej podróży.

   

Pamiętaj, że podróżując do innego kraju musisz mieć przy sobie wszystkie konieczne dokumenty i możesz przewozić jedynie towary zwolnione z opłat celnych. Aby przyspieszyć odprawę celną, nie należy zamykać bagażu na kłódkę lub inne specjalne zabezpieczenie. Bagaż powinien być oznaczony nazwiskiem i adresem, aby uniknąć pomyłek.

Należy także przestrzegać przepisów prawa paszportowego, wizowego i dewizowego oraz przepisów zdrowotnych. Informacje o tych przepisach można uzyskać w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Osobom podróżującym po Niemczech, informacji może udzielić także Policja Federalna (bundespolizei.de, tel.: 0800 6 888000).

Ponadto należy przestrzegać obowiązujących przepisów celnych. Pytania dotyczące obowiązujących w Niemczech przepisów celnych należy kierować do Centrum Informacji Administracji Celnej (info.privat@zoll.de; w przypadku przedsiębiorców: info.gewerblich@zoll.de). Pytania związane z cłem można zadawać wyłącznie w języku niemieckim i angielskim. W Polsce, pytania należy kierować do Służby Celnej, tel.: 801 055 055.

   

Studenci, dzieci i seniorzy mogą podróżować w Danii po obniżonych cenach. Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się na rezerwację oraz podróż po obniżonej cenie, przy wsiadaniu kierowca autobusu poprosi o okazanie ważnego dokumentu tożsamości.

Studenci: Zniżka studencka w wysokości 25% przysługuje wszystkim studentom z ważną legitymacją. Uznawane są następujące dokumenty tożsamości:

  • Ważna legitymacja studencka ze zdjęciem oraz datą ważności
  • Ważna legitymacja studencka ze zdjęciem oraz dokument potwierdzający zapisanie się na studia w ciągu ostatnich12 miesięcy
  • Ważna karta młodzieżowa (duńska Ungdomskort wydana przez Trafikselskabet NT, Midttrafik, FynBus, Sydtrafik, DSB lub Movia)
  • Ważna karta studencka ISIC

Seniorzy: Zniżka dla seniorów w wysokości 25% przysługuje osobom w wieku powyżej 64 lat oraz osobom otrzymującym emeryturę zgodnie z duńskim prawem w zakresie rent socjalnych. Uznawane dokumenty tożsamości:

  • Ważny dokument tożsamości potwierdzający wiek powyżej 64 lat, taki jak ubezpieczenie zdrowotne, prawo jazdy lub paszport
  • Duńskie zaświadczenie o otrzymywaniu świadczeń emerytalnych wydawane przez duńskie władze (pensionmeddelelse) wraz z ważnym dokumentem tożsamości, takim jak ubezpieczenie zdrowotne, prawo jazdy lub paszport

Dzieci: Istnieją dwie kategorie zniżki dla dzieci. Dzieci w wieku od 0 do 11 lat oraz dzieci w wieku od 12 do 15 lat. W razie wątpliwości dziecko musi okazać ważny dokument tożsamości potwierdzający wiek. Uznawane dokumenty tożsamości:

  • Duńska (żółta) lub międzynarodowa (niebieska) karta zdrowia
  • Paszport
Dzieci podróżujące samodzielnie mogą zarezerwować bilety z 50% zniżką. Maks. 2 dzieci w wieku poniżej 12 lat może podróżować bezpłatnie pod nadzorem osoby w wieku powyżej lat 15. Jedno dziecko w wieku poniżej 12 lat może podróżować bezpłatnie w towarzystwie osoby nieletniej w wieku od 12 do lat 15.

Należy pamiętać, że bilety zarezerwowane ze zniżką dla dzieci, studentów i seniorów są ważne wyłącznie z wyżej wymienionymi dokumentami tożsamości. Jeśli wymagany dokument tożsamości nie zostanie pokazany kierowcy, bilet ze zniżką nie będzie ważny i konieczne będzie zakupienie zwykłego biletu, aby móc wsiąść do autobusu.

Duńscy żołnierze odbywający obowiązkową służbę wojskową mogą podróżować bezpłatnie po okazaniu odpowiedniej dokumentacji i identyfikatora potwierdzającego odbywanie służby. Konieczna jest rezerwacja miejsca, której należy dokonać, kontaktując się z nami mailowo: uslugi@flixbus.pl.

   

Studenci, dzieci, uczniowie oraz osoby niepełnosprawne i z ograniczoną sprawnością ruchową wraz ze swoimi opiekunami mogą podróżować po Republice Czeskiej po obniżonych cenach biletów. Należy pamiętać, że w przypadku rezerwacji na podróże po obniżonych cenach, przed wejściem do autobusu konieczne jest pokazanie kierowcy ważnego dokumentu identyfikacyjnego.

Zniżka dla dzieci

  • Dzieci w wieku od 6 do 14 lat muszą mieć przy sobie dokument tożsamości z datą urodzenia (np. ubezpieczenie)
  • Dzieci w wieku od 0 do 5 lat w towarzystwie osoby w wieku powyżej 10 lat mogą podróżować bezpłatnie po przedstawieniu dokumentu tożsamości z datą urodzenia (np. ubezpieczenie).

Rabat dla studentów i uczniów przysługuje zarejestrowanym studentom i uczniom z ważną legitymacją. Uznawane są następujące dokumenty:

  • Uczniowie w wieku do lat 14 włącznie oraz studenci w wieku od 15 do 25 lat z ważną legitymacją studencką lub szkolną wystawioną przez przewoźnika na konkretną trasę.
  • Karty ISIC nie są akceptowane.

Pasażerowie z ograniczeniami ruchowymi mogą uzyskać zniżkę po okazaniu ważnej karty ZTP lub ZTP/P wydanej w Czechach. Osoba towarzysząca pasażera z kartą ZTP/P podróżuje bezpłatnie.

Rodzice odwiedzający dzieci w instytucjach pobytu z zapewnioną opieką mogą otrzymać zniżkę po przedstawieniu dowodów w naszym biurze obsługi klienta: www.flixbus.pl/firma/kontakt.

Należy pamiętać, że bilety zarezerwowane ze zniżką dla dzieci, studentów, uczniów, osób niepełnosprawnych i z ograniczoną sprawnością ruchową oraz dla ich opiekunów są ważne wyłącznie z wyżej wymienionymi dokumentami tożsamości. Jeśli wymagany dokument tożsamości nie zostanie pokazany kierowcy, bilet ze zniżką nie będzie ważny i konieczne będzie zakupienie zwykłego biletu, aby móc wsiąść do autobusu.
 

   

Kod rabatowy LIDL można zrealizować na stronie www.flixbus.pl i tylko dla jednego przejazdu. Ważność kuponu rabatowego jest ograniczona. Informację o terminie ważności znajdziesz na kuponie. Na jedną osobę i jeden przejazd można zrealizować tylko jeden kupon. Na daną osobę można również nabyć i zrealizować ograniczoną liczbę kuponów rabatowych. Biletu nie można anulować po wykorzystaniu kuponu rabatowego. Możesz podarować swój kupon rabatowy, ale dalsza odsprzedaż nie jest dozwolona.

W przypadku pytań możesz się zwrócić na adres lidl@flixbus.de lub zadzwonić na numer +49 (0)30 300 137 300*.

   

Vouchery oraz karty podarunkowe można kupić online w naszym sklepie. Możesz wybrać vouchery o różnych wartościach. Szczegółowe informacje o voucherach znajdziesz bezpośrednio w sklepie.

   

Istnieją dwie możliwości: można zarejestrować się na naszej stronie logowanialub w trakcie procesu rezerwacji.

Na stronie logowania należy podać adres e-mail, na który następnie wysłana zostanie wiadomość z linkiem weryfikacyjnym — czasami może potrwać to kilka minut. Następnie wystarczy wprowadzić nazwę użytkownika i hasło. Konto klienta FlixBus jest wówczas w pełni aktywne.

Jeśli chcesz utworzyć swoje konto podczas procesu rezerwacji, zaznacz odpowiednie pole na stronie płatności. Po zakończeniu rejestracji na podany adres zostanie automatycznie wysłany e-mail weryfikacyjny.

Dodatkowo, po zakończeniu rejestracji, konto FlixBus będzie można połączyć z profilem na Facebooku.

   

Na stronie logowania lub na stronie z danymi pasażera możesz skorzystać z opcji "Połącz z Facebookiem" i wyrazić zgodę na otworzenie nowego okna. Warunek wstępny: najpierw musisz zalogować się na Facebooku. Po zakończeniu rejestracji otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Dodatkowe działania nie są konieczne.

Nie będziemy oczywiście zamieszczać żadnych informacji na Twojej osi czasu.

   
Chcę zalogować się w aplikacji. Dlaczego nie jest to możliwe?

Pracujemy już nad tym, aby można było logować się również w naszej aplikacji FlixBus.

Zanim to nastąpi, aplikacji można używać do dodawania kodów QR biletów oraz do zapisywania danych do płatności.

   
Nie pamiętam mojego hasła do konta klienta FlixBus/nie mogę się zalogować.

Aby szybko uzyskać dostęp do swoich danych, należy zresetować hasło.

   
Moje konto nie zostało potwierdzone i nie mogę znaleźć maila z potwierdzeniem. Co robić?

Jeśli Twoje konto nie jest potwierdzone lub nie dotarł do Ciebie e-mail z potwierdzeniem, możesz poprosić o ponowne wysłanie linku weryfikacyjnego.

   

Po zalogowaniu do swojego konta FlixBus możesz zaznaczyć opcję zapisania swoich danych do płatności. Wszystkie bilety zarezerwowane po potwierdzeniu rejestracji poprzez adres e-mail będą przechowywane na Twoim koncie klienta w zakładce "Moje rezerwacje". Możliwość zapisania metod płatności na koncie klienta jest niezwykle przydatna. W ten sposób proces rezerwacji będzie jeszcze szybszy, ponieważ nie będzie trzeba wprowadzać danych przy każdej rezerwacji.

Za pomocą konta klienta możesz także rezerwować bilety dla innych osób, na przykład dla rodziny i przyjaciół. Upewnij się wtedy, że wprowadzono prawidłowe dane pasażerów.

Wszystkie bilety zarezerwowane po potwierdzeniu rejestracji poprzez adres e-mail będą przechowywane na Twoim koncie klienta w zakładce „Moje rezerwacje”.

Twoje dane osobowe i płatności przechowywane są w sposób bezpieczny i nie będziemy przekazywać ich stronom trzecim. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.

   

Niestety nadanie paczki u kierowcy nie jest możliwe.

W autobusie:

   

Aby wsiąść do autobusu musisz okazać potwierdzenie rezerwacji - wydrukowane lub w formie elektronicznej (zapisane w pliku PDF lub w postaci kodu QR na smartfonie). Najłatwiej jest okazać bilet bezpośrednio w aplikacji FlixBus. Należy pamiętać, że w przypadku podróży do innego kraju konieczne jest zabranie ze sobą wszelkich dokumentów potrzebnych do przekroczenia granicy.

Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz w wiadomości e-mail po zakończeniu procesu rezerwacji (należy sprawdzić również folder „Spam”). W przypadku nabycia biletu u kierowcy, paragon jest jednocześnie biletem i potwierdzeniem rezerwacji.

   

W podróż możesz bezpłatnie zabrać jeden bagaż podręczny oraz jedną sztukę bagażu przewożonego w luku. Warto oznaczyć bagaż nazwiskiem i adresem, aby wykluczyć pomyłki. Bagaż podręczny ograniczony jest do maksymalnej wielkości 42 x 30 x 18 cm i maksymalnej wagi 7 kg. Wszystkie wartościowe przedmioty należy przewozić w bagażu podręcznym.

Bagaż przewożony w luku ogranicza się do 1 sztuki o maks. wymiarach 80 x 50 x 30 cm. Dopuszczalne są nieznaczne odchylenia, pod warunkiem, że całkowity wymiar bagażu (wysokość + szerokość + długość) nie przekracza 160 cm. Jedna osoba może przewieźć bezpłatnie bagaż o wadze maks. 20 kg.

Nadbagaż: Możesz zabrać ze sobą drugą, dodatkową sztukę bagażu, jeśli w luku wciąż będzie miejsce. Dodatkowa sztuka nie może przekraczać dozwolonych wymiarów bagażu ani ważyć więcej niż 20 kg. Za dodatkową sztukę bagażu trzeba zapłacić 2 EUR i zarejestrować ją przed podróżą podczas rezerwacji lub najpóźniej na 48 godzin przed odjazdem w biurze obsługi klienta. W tym celu należy zadzwonić pod numer: +49 (0)30 300 137 300*. Pasażer nie może rościć sobie prawa do przewożenia więcej niż jednej sztuki nadbagażu.

Bagaż specjalny: Za bagaż przekraczający dozwolone wymiary należy uiścić opłatę w wysokości 9 EUR. Całkowity wymiar bagażu (wysokość w cm + szerokość w cm + głębokość w cm) nie może przekroczyć 240 cm, a jego masa 30 kg. Ewentualny bagaż specjalny należy zarejestrować przed podróżą podczas rezerwacji lub najpóźniej na 48 godzin przed odjazdem w biurze obsługi klienta. W tym celu należy zadzwonić pod numer: +49 (0)30 300 137 300*. Jeden pasażer może wziąć tylko jeden bagaż specjalny. Jako bagaż ponadwymiarowy określane są np. narty i instrumenty muzyczne (zaleca się transport w twardym futerale). Dla rowerów i sprzętu ortopedycznego obowiązują specjalne regulacje. Przewóz niektórych przedmiotów jest wykluczony.

Szczegółowe informacje na temat wytycznych dotyczących bagażu i przedmiotów, których nie można przewozić znajdują się w naszych OWH (Ogólne Warunki Handlowe).

   

Zalecamy, aby bagaż dodatkowy lub specjalny wskazać już podczas rezerwacji. Jeśli chcesz dodać bagaż do już zarezerwowanego przejazdu, masz dwie opcje:

1) Najpóźniej 15 minut przed odjazdem możesz anulować przejazd na naszej stronie internetowej „Anulowanie/zmiana rezerwacji” lub w punkcie sprzedaży/ biurze podróży, a następnie na nowo zarezerwować przejazd. Procedurę tę opisano w często zadawanych pytaniach: „Czy mogę samodzielnie zmienić lub anulować rezerwację?”.

2) Innym rozwiązaniem jest zarezerwowanie bagażu dodatkowego lub specjalnego przez telefon, dzwoniąc do naszego biura obsługi klienta. W takim wypadku możliwość transportu zależy od stopnia załadowania autobusu. Płatność dokonywana jest u kierowcy.

   

W wielu autobusach istnieje możliwość przewożenia rowerów o standardowej wielkości i bez dodatkowych elementów (ważących maks. 25 kg). Należy je uwzględnić podczas dokonywania rezerwacji. Każdorazowo opłata za przewóz roweru wynosi €9. Obok liczby pasażerów należy dodatkowo wybrać liczbę rowerów, które chcesz ze sobą zabrać.

Jeśli nie masz możliwości dołączenia do Twojej rezerwacji przewozu roweru, rower możesz zabrać także w pokrowcu do transportu rowerów. W takim przypadku rower traktuje się jako bagaż specjalny i należy go uprzednio zgłosić w Biurze Obsługi Klienta (specjalne regulacje dla bagaży specjalnych).

Aby zadeklarować przewóz roweru elektrycznego, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta: +49 (0)30 300 137 300*.

   

Nie, nie jest to możliwe. Tak samo, jak w przypadku innych bagaży, przewozimy rowery tylko wtedy, kiedy razem z nimi podróżuje ich właściciel.

   

Instrumenty muzyczne w wymiarach bagażu podręcznego (42 x 30 x 18 cm, maks. 7 kg) możesz przewozić bezpłatnie w części pasażerskiej autobusu. Jeśli zabierasz ze sobą bagaż podręczny, do części pasażerskiej autobusu możesz zabrać albo tylko ten bagaż, albo instrument muzyczny.

Instrumenty muzyczne większe niż bagaż podręczny (42 x 30 x 18 cm, maks. 7 kg) traktowane są jako bagaż specjalny i muszą być przewożone w odpowiednim futerale w luku bagażowym. Zalecamy transport w futerale twardym, aby uniknąć uszkodzeń. W takim wypadu przewóz kosztuje €9 i należy go zgłosić i potwierdzić telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta po rezerwacji, jednak nie wcześniej niż na 48 godzin przed odjazdem autobusu pod numerem: +49 (0)30 300 137 300*.

Instrumenty muzyczne i ich futerały, które są większe niż 135 x 48 x 35 cm, są wykluczone z przewozu (np. kontrabasy).

   

Ze względów bezpieczeństwa w naszych autobusach nie wolno przewozić zwierząt. Wyjątek stanowią psy-towarzysze oraz psy-przewodnicy, jeśli towarzyszą pasażerowi niepełnosprawnemu i jest to potwierdzone legitymacją osoby niepełnosprawnej, zaświadczeniem lekarskim lub certyfikatem. Ich przewóz jest bezpłatny, ale należy go zgłosić telefonicznie najpóźniej na 36 godzin przed odjazdem: +49 (0)30 300 137 300*.

   

Nasze autobusy jeżdżą w ruchu liniowym i są ściśle związane z rozkładem jazdy. Z tego powodu nie ma możliwości, by kierowca zaczekał na pasażerów, którzy się spóźniają. Dlatego prosimy, by zaplanować odpowiednio dużo czasu na przybycie na przystanek i pojawienie się w autobusie co najmniej na 15 minut przed odjazdem.

   

Zasadniczo godziny odjazdu i przyjazdu podajemy zgodnie z czasem lokalnym.

Jeśli w przypadku danego połączenia nastąpi przesunięcie czasowe, obok podanego czasu przejazdu w przeglądzie dostępnych połączeń pojawi się mała notatka.

Aby podróż przebiegła bez stresu i aby nie spóźnić się na odjazd autobusu z przystanku, należy zawsze przestrzegać czasu lokalnego!

   

O opóźnieniach powiadamy w wiadomościach SMS lub powiadomieniach push. Wiadomość wysyłana jest na numer telefonu komórkowego podany w rezerwacji. Informacje o opóźnieniach można zobaczyć w zakładce „Aktualne informacje o trasie” w sekcji „Usługi” na naszej stronie internetowej lub w widoku biletu w aplikacji.

Gdy FlixBus poinformuje Cię o opóźnieniu, na przystanku należy pojawić się na 15 minut przed nowym czasem odjazdu, aby nie spóźnić się na autobus.

Jeśli musisz przesiąść się w inny autobus, czyli masz zarezerwowane połączenie z przesiadką FlixBus, poinformujemy Cię poprzez wiadomość SMS lub powiadomienie push, czy zdążysz się przesiąść. Jeśli przesiadka nie będzie możliwa, Twój przejazd zostanie automatycznie przebukowany przez nasz zespół serwisowy, a Ty otrzymasz wiadomość z informacją na ten temat.

Ubolewamy, jeśli Twój autobus ma opóźnienie, które spowoduje, że nie zdążysz się przesiąść na inny środek transportu niezarezerwowany u nas. Przykro nam, że pokrzyżuje to Twoje plany podróży. Prosimy pamiętać, że nie zapewniamy zwrotu kosztów za rezerwacje środków transportu, które nie są częścią naszej oferty. Ciężko pracujemy nad tym, aby europejska sieć połączeń FlixBus obejmowała dogodne dla Ciebie przejazdy — sprawdź jeszcze raz, czy aby na pewno dojazd do celu nie jest możliwy z nami.

   

Niestety nie jest możliwe dosiadanie się lub wysiadanie na przystanku innym niż ten, który uwzględniony został w rezerwacji. Dotyczy to również przystanków autobusowych znajdujących się w tej samej miejscowości. Można jednak samodzielnie zmienić cel podróży na naszej stronie internetowej, aby wsiąść lub wysiąść na pożądanym przystanku..

Proszę pamiętać, że na niektórych trasach (o odległości poniżej 50 km lub 1 godziny jazdy) ze względów formalnych sprzedaż biletów może być niemożliwa. Takich połączeń nie da się zarezerwować. Wsiadanie i wysiadanie w dowolnym momencie również nie jest możliwe. Prosimy w tej kwestii o wyrozumiałość.

   

Nasze autobusy są wyposażone w klimatyzację, toaletę pokładową, lampki do czytania oraz wygodne siedzenia. Dodatkowo oferujemy przekąski i napoje (na wybranych trasach), darmowe Wi-Fi, gniazdka elektryczne oraz system rozrywki pokładowej z filmami i muzyką.

Prosimy pamiętać: Nasza sieć Wi-Fi znajduje się w fazie testów. Może się zdarzyć, że podczas przejazdu nie będziesz miał zasięgu lub nie wszyscy pasażerowie będą mieli możliwość jednoczesnego korzystania z Internetu. W rzadkich przypadkach darmowe Wi-Fi oraz gniazdka elektryczne mogą być niedostępne, np. w przypadku pojazdów zastępczych lub gdy sprzedajemy bilety jako punkt sprzedaży. Obowiązuje to w szczególności dla linii poniższych partnerów: Autobus Oberbayern GmbH, AllgäuAirport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG i Publicexpress GmbH.

   

Na niektórych naszych trasach przerwy są zaplanowane w rozkładzie i służą przestrzeganiu czasów prowadzenia pojazdu oraz odpoczynku dla kierowcy. Zależy nam, aby jak najszybciej przewieźć pasażerów w docelowe miejsce, dlatego też nie planujemy dodatkowych przerw. Toaleta pokładowa oraz przekąski i napoje na wybranych trasach umożliwiają podróż bez przerw na dłuższych odcinkach.

Palenie jest zabronione w naszych autobusach, zakaz dotyczy także e-papierosów. Na planowych przystankach oraz podczas planowych przerw możesz jednak wysiąść na kilka minut. Poinformuj jednak uprzednio kierowcę i nie oddalaj się zbytnio od autobusu, żeby nie odjechał bez Ciebie! Informację o tym, jak długo autobus zatrzymuje się na danym przystanku, uzyskasz u kierowcy.

   

Pasażerowie autobusów - podobnie jak samochodów osobowych - są zobowiązani w trakcie jazdy zapiąć pasy bezpieczeństwa. Każde miejsce wyposażone jest w pas bezpieczeństwa, który należy zapiąć podczas jazdy.

Bagaże podróżne, dodatkowe oraz specjalne transportowane są w luku bagażowym. Twój kierowca zwróci uwagę na równomierne rozłożenie ładunku. Bagaż podręczny należy bezpiecznie umieścić w schowku nad Twoim siedzeniem lub pod siedzeniem przed Tobą.

Twoje bezpieczeństwo jest dla nas najwyższym priorytetem. Wszystkie pojazdy i urządzenia elektroniczne mają certyfikację TÜV, co świadczy o ich bezpieczeństwie oraz jakości i są regularnie poddawane konserwacji. Kierowcy mają uprawnienia do przewozu osób oraz są regularnie szkoleni. Muszą bez wyjątku i dokładnie przestrzegać ustawowych czasów prowadzenia pojazdu i odpoczynku. Dlatego na dłuższych odcinkach na pokładzie może być dwóch kierowców lub zaplanowane zostają odpowiednie przerwy. W przypadku opóźnień w rozkładzie w wyjątkowych przypadkach może dojść do dodatkowych nieplanowych przerw. W takich przypadkach prosimy o wyrozumiałość.

   

Chcemy, aby pasażerowie czuli się komfortowo podczas podróży. W naszych zielonych autobusach można więc jeść i pić. Mając na względzie komfort pozostałych pasażerów, mamy jednak parę wskazówek:

  • Powstrzymaj się od spożywania posiłków o intensywnym zapachu.
  • Pozostaw swoje miejsce w takim stanie, w jakim chcesz je zastać: bez okruchów, resztek jedzenia oraz śmieci. W autobusie znajduje się pojemnik na odpady, do którego można wyrzucić śmieci.
  • Nadmierne spożycie alkoholu i wynikające z tego niewłaściwe postępowanie mogą doprowadzić do interwencji kierowcy, który uniemożliwi pasażerowi dalszą podróż.
   
  • Tak, zwykle jest to możliwe. Należy jednak pamiętać, że żądany autobus może być już w całości zarezerwowany. W związku z tym nie możemy zagwarantować, że odbędziesz z nami podróż spontanicznie.
  • Bilety można kupić u naszych kierowców. Pamiętaj, aby mieć przy sobie wystarczającą ilość gotówki, ponieważ płatność kartą kredytową lub debetową nie jest możliwa.
  • Cena biletu odpowiada zwykłej cenie, a więc w niektórych okolicznościach jest znacznie wyższa niż cena promocyjna za wczesną rezerwację dokonywaną w aplikacji FlixBus lub na stronie internetowej. Poza tym rezerwacji na krótko przed odjazdem, najpóźniej na 15 minut, można bez problemu dokonywać w naszej aplikacji.
  • Przyjemnej podróży!
   

Warunki przewozu

Cieszymy się, że chcesz skorzystać z naszej oferty kolejowej. Aby Twoja podróż była tak nieskomplikowana, jak to tylko możliwe, większość zasad obowiązujących w pociągu jest taka sama jak w autobusie. Należy jednak pamiętać, że istnieją oddzielne przepisy kolejowe dotyczące transportu pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się oraz przewozu zwierząt. Wszystkie informacje można znaleźć w warunkach i postanowieniach naszych partnerów.

Uwaga: jeśli łączysz środki transportu i podróżujesz po części pociągiem i po części autobusem, obowiązują ogólne zasady i warunki przewozu FlixBus.

Rezerwacja miejsc

Rezerwacja miejsca w pociągu nie jest na chwilę obecną możliwa. Obowiązuje zatem wolny wybór miejsca, podobnie jak w autobusach FlixBus. Różnica polega na tym, że w pociągu nie ma gwarancji miejsca siedzącego. Jednakże zwykle każdy podróżny jest w stanie znaleźć sobie wolne miejsce. Pracownicy w pociągu chętnie służą pomocą. Należy pamiętać, że niektóre obszary, takie jak przedział rodzinny lub miejsce do parkowania wózków inwalidzkich/rowerów, zarezerwowane są dla osób o szczególnych potrzebach.

Przedział dla dzieci

W pociągu znajduje się przedział dla dziecka/ rodzinny. Tutaj nasi mali pasażerowie mogą pobawić się drewnianą kolejką lub po prostu korzystać z większej przestrzeni, aby podróż z rodzicami była odprężająca.

Po podróży:

  

Opóźnienia przyjazdów można sprawdzić w zakładce „Aktualne informacje o trasie” w sekcji „Usługi” na naszej stronie internetowej. Tam wystarczy po prostu wybrać odpowiedni przystanek autobusowy i sprawdzić czas przyjazdu.

  

Nie. Nasze bilety są ważne wyłącznie na zarezerwowane przejazdy w naszych autobusach/pociągach. Aby korzystać z transportu pasażerskiego oraz wszelkich innych środków transportu, należy kupić odpowiedni bilet. To samo dotyczy przyjazdu na przystanek początkowy/ miejsce odjazdu.

  

Po zakończeniu podróży otrzymasz od nas drogą mailową kwestionariusz. Twoja opinia jest dla nas ważna, dlatego bardzo prosimy o wypełnienie ankiety.

Nie otrzymałeś/-aś ankiety po zakończeniu ostatniej podróży? Może się tak zdarzyć, jeśli korzystasz z naszych usług w krótkich odstępach czasu. Aby nie wysyłać zbyt wielu wiadomości e-mail, nie wysyłamy ankiety naszym często podróżującym klientom po każdym przejeździe, ale maksymalnie co 14 dni.

  

Jeśli zapomnisz czegoś z autobusu lub coś zagubisz, wypełnij nasz formularz Biura Rzeczy Znalezionych lub w pilnych przypadkach zwróć się do naszego Biura Obsługi Klienta: +49 (0)30 300 137 300*.

FlixBus FAQ

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Wypełnij nasz formularz kontaktowy i poinformuj nas o swojej sprawie. Chętnie udzielimy dalszych informacji osobiście.

*(Prosimy pamiętać, że opłaty za połączenia telefoniczne z linii stacjonarnych oraz komórkowych zależą od cen poszczególnych operatorów.)