You are here

FAQ

Przed podróżą:

Wszystkie połączenia, które możesz zarezerwować, znajdziesz w naszym formularzu wyszukiwania w Aplikacji FlixBus oraz na stronie www.flixbus.de. Aktualną sieć połączeń można znaleźć na naszej stronie internetowej, w zakładce Połączenia autokarowe.

Jeśli podróżujesz w grupie, firma FlixBus zapewnia Ci także możliwość zarezerwowania całego autobusu razem z kierowcą, odbiorem spod domu oraz opcją ustalenia indywidualnej trasy. Wystarczy wprowadzić szczegóły podróży na stronie www.mieten.flixbus.de, a my szybko obliczymy cenę i bezpłatnie zarezerwujemy autobus. Tobie pozostaje jedynie cieszyć się wyjazdem!

Podróżujecie w grupie i macie szczególne życzenia? Na stronie www.mieten.flixbus.de możesz indywidualnie zarezerwować własny autobus z kierowcą. Podróż zostanie całkowicie dopasowana do Ciebie: oferujemy odbiór spod domu, bezpośredni transport dokładnie tam, gdzie chcesz i podróże lokalne. Wynajmując FlixBus, dotrzesz wszędzie, gdzie tylko chcesz. Wystarczy podać nam szczegóły podróży, a my szybko obliczymy cenę i bezpłatnie zarezerwujemy autobus. Tobie pozostaje jedynie cieszyć się wyjazdem.

Przejazd można zarezerwować na ok. 4 do 6 tygodni przed dniem odjazdu w naszej aplikacji oraz na stronie internetowej. Każdego dnia ciężko pracujemy, aby rozbudowywać sieć naszych połączeń oraz polepszać trasy już istniejące. Trzy aspekty pozostają szczególnie bliskie naszemu sercu: punktualność, atrakcyjne czasy odjazdu oraz optymalne połączenia transferowe. W celu jak najsprawniejszego uzyskiwania komentarzy zwrotnych oraz szybkiego wprowadzania ulepszeń, z reguły sprzedajemy bilety nie wcześniej niż z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.

Jeśli chcesz uzyskać informacje o nowych trasach, zamów nasz Newsletter lub polub naszą stronę na Facebooku.

Najłatwiejszym sposobem jest nawigowanie po przystankach bezpośrednio w naszej aplikacji. Wybierz swoją stację, kliknij na strzałkę widoczną u góry po prawej stronie i już możesz rozpocząć nawigowanie. Listę miejsc odjazdów znaleźć można w naszej aplikacji w zakładce „Przystanki” oraz w wykazie naszych przystanków. Po kliknięciu na dane miasto można zapoznać się z adresami przystanków lub zobaczyć ich rozmieszczenie na mapie. Po potwierdzeniu rezerwacji również pojawi się mapa z odpowiednimi przystankami.

Przystanki są zwykle oznaczane jako takie, bez względu na to, gdzie się znajdują.

Najwygodniejszą metodą jest dokonanie rezerwacji bezpośrednio za pomocą naszej aplikacji na smartphony. Twój bilet zostanie zapisany w zakładce „Moje bilety”. Wystarczy, że pokażesz go w telefonie przy wejściu do autobusu. W ten sposób masz również pewność, tak samo jak w przypadku rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem naszej strony internetowej, że kupisz bilet po najbardziej korzystnej dla Ciebie cenie. To gwarancja najniższych stawek. Dzięki naszej aplikacji masz też zawsze dostęp do specjalnych promocji. Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz w wiadomości e-mail (należy sprawdzić również folder ze spamem).

Swoją podróż możesz zarezerwować telefonicznie w biurze obsługi klienta (+49 30 300 137 300), w jednym z naszych punktów sprzedaży/ biur podróżylub bezpośrednio u kierowcy. Należy pamiętać, że bilety w autobusach sprzedawane są po zwykłych cenach (zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci) oraz że kupienie biletu jest możliwe wyłącznie wtedy, jeśli w autobusie są jeszcze wolne miejsca. W autobusach nie obowiązują niestety ceny promocyjne ani rabaty dla grup. Paragon przy płatności gotówkowej w autobusie jest jednocześnie biletem / potwierdzeniem rezerwacji.

Możliwości zapłaty zależą od miejsca Twojej rezerwacji:

Rezerwacja online: polecenie zapłaty, płatność kartą kredytową (VISA lub MasterCard), PayPal, przelew natychmiastowy i iDeal.

U kierowcy: płatność gotówką na paragon. Paragon jest jednocześnie biletem / potwierdzeniem rezerwacji. Uwaga: u kierowcy otrzymasz bilety w normalnej cenie. Taryfy specjalne i promocyjne są dostępne tylko online lub w naszych punktach sprzedaży / biurach podróży. Obecnie w autobusach nie ma jeszcze możliwości płatności kartą.

W punktach sprzedaży / biurach podróży: wszystkie sposoby płatności oferowane przez daną agencję, a w każdym przypadku gotówka.

Rezerwacja telefoniczna: karta kredytowa (Mastercard/Visa)

Pamiętaj, że niektóre sposoby płatności mogą być związane z opłatami transakcyjnymi pobieranymi przez podmioty zewnętrzne. Zawsze jest jednak dostępny jakiś sposób płatności bez opłat transakcyjnych. Wysokości opłat są wyświetlane w trakcie trwania rezerwacji.

Voucher (np. kartę podraunkową, kupon za anulowany bilet) możesz w łatwy sposób wykorzystać podczas dokonywania rezerwacji on-line za pomocą Aplikacji i na stronie internetowej, podczas rezerwacji telefonicznej oraz w naszych punktach sprzedaży/ biurach podróży. Po wyborze trasy masz możliwość wprowadzenia kodu rabatowego w koszyku. Należy pamiętać, że możliwe jest wykorzystanie wyłącznie jednego kuponu na rezerwację. Nie ma możliwości spieniężenia wartości kuponu.

Przyczyną problemów z rezerwacją jest najczęściej używana przeglądarka internetowa. Możesz usunąć problem w następujący sposób:

Skorzystaj z innej przeglądarki.

Wyczyść pamięć podręczną i wykasuj ciasteczka. Spróbuj złożyć rezerwację po ponownym uruchomieniu przeglądarki.

Zaktualizuj swoją przeglądarkę. Utrzymujemy bardzo wysoki standard bezpieczeństwa a nasza witryna internetowa jest zoptymalizowana dla najnowszych wersji przeglądarek. Pod tymi linkami znajdziesz zawsze aktualne wersje przeglądarek: Firefox / Internet Explorer / Google Chrome

Nie otrzymałeś potwierdzenia na e-mail? W pierwszej kolejności sprawdź, czy wiadomość nie wylądowała w folderze Spam Twojej skrzynki.

Jeśli to nie rozwiąże problemu, zadzwoń do nas na numer +49 (0)30 300 137 300*. Chętnie pomożemy w rozwiązaniu problemu.

Listę naszych punktów sprzedaży znajdziesz w naszym przeglądzie biur podróży. Wprowadź tam miejscowość lub kod, żeby znaleźć biura podróży w Twojej okolicy.

Tak, na naszej stronie internetowej w zakładce „Zmień / anuluj rezerwację“ lub w naszych punktach sprzedaży / biurach podróży możesz dokonać następujących zmian na 15 minut przed odjazdem:

Zmiana numeru telefonu: bezpłatnie. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji.

Zmiana imienia i nazwiska pasażera: bezpłatnie, poza następującym wyjątkiem: jeśli w momencie wprowadzania zmian podróż kosztuje więcej niż pierwotnie zarezerwowany przejazd, zostanie doliczona dodatkowa opłata. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji wraz z nowym numerem rezerwacji.

Anulowanie i nowa rezerwacja: Jeśli chcesz dokonać przebukowania przejazdu, postępuj następująco:

Sprawdź, czy wybrane nowe połączenie jest jeszcze dostępne.
Anuluj wybrane połączenie za bon.
Zarezerwuj nowe połączenie i wykorzystaj do tego wystawiony bon. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji. Jeśli cena nowego biletu przekracza wartość kuponu, trzeba dopłacić różnicę.

Należy pamiętać, że za anulację naliczana jest opłata w wysokości 5 zł za każdego pasażera i każdy przejazd. Wysokość tej opłaty jest wyświetlana w trakcie trwania rezerwacji.

Tak, na naszej stronie internetowej w zakładce „Zmień / anuluj rezerwację“ lub w naszych punktach sprzedaży / biurach podróży możesz bezpłatnie zmienić nazwisko pasażera na 15 minut przed odjazdem: 

Zmiana numeru telefonu: bezpłatnie. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji.

Zmiana nazwiska pasażera: bezpłatnie, z następującym wyjątkiem: jeśli przejazd w momencie zmiany rezerwacji jest droższy niż poprzednio zarezerwowany, zostanie naliczona różnica ceny. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji.

Zmiana rezerwacji/Anuluj rezerwację: Jeśli chcesz zmienić rezerwację, postępuj w następujący sposób:

  • Sprawdź, czy wybrane nowe połączenie jest jeszcze dostępne.
  • Anuluj wybrane połączenie za bon.
  • Zarezerwuj nowe połączenie i wykorzystaj do tego wystawiony bon. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji. Jeśli cena nowej rezerwacji jest wyższa niż cena anulowanego przejazdu, musisz dopłacić różnicę.

Należy pamiętać, że za zmianę/anulowanie rezerwacji naliczana jest opłata w wysokości 1 euro. 

W naszych autobusach obowiązuje swoboda wyboru miejsc. Z tego powodu nie możesz zarezerwować żadnego miejsca siedzącego. Aby zająć określone miejsce, polecamy być w autobusie możliwie wcześnie – najpóźniej na 15 minut przed odjazdem. Jeśli pożądane miejsce nie będzie wolne, po prostu zapytaj innych pasażerów, czy nie mogą się zamienić. Osoby ograniczone ruchowo i podróżni z dziećmi mają naturalnie pierwszeństwo przy wyborze miejsca siedzącego.

Dzieci podróżują korzystając z taryfy ulgowej. Obowiązuje ona dla dzieci i osób, które nie ukończyły 15 lat. Jeśli dostępna jest taryfa promocyjna, która jest tańsza niż taryfa ulgowa, dziecko uzyskuje automatycznie korzystniejszą taryfę.

Małe dzieci w wieku od 0 do 3 lat mogą być przewożone wyłącznie w fotelikach. Fotelik należy przypiąć podczas jazdy pasami znajdującymi się przy siedzeniach w autobusie. Foteliki dla małych dzieci muszą być przypięte pasami dwupunktowymi, które przynosi ze sobą opiekun.

Dzieci i osoby małoletnie, które nie ukończyły 10 lat, są przewożone na krajowych i międzynarodowych trasach liniowych tylko pod opieką osoby, która ukończyła 18 lat.

Dzieci i osoby małoletnie, które ukończyły od 10 do 15 lat mogą podróżować naszymi autobusami bez opiekuna tylko wówczas, gdy opiekun potwierdził pisemnie w ramach procesu rezerwacji, że osoba małoletnia może odbyć podróż samodzielnie i bez nadzoru. My i nasi partnerzy nie przejmujemy żadnego obowiązku nadzoru nad małoletnimi pasażerami. Dzieci podróżujące samodzielnie nie mogą być przewożone liniami nocnymi i przez granice państwa. Podobnie w przypadku dzieci podróżujących samotnie wykluczone są podróże z przesiadkami.

Młodzież, która ukończyła15 lat może z nami podróżować samodzielnie.

Tutaj znajdziesz informacje na temat możliwości transportu dla pasażerów niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej. Aby sprawdzić możliwość przejazdu, wszyscy pasażerowie poruszający się na wózkach inwalidzkich proszeni są o zgłoszenie się do Biura obsługi klienta najwcześniej na 2 tygodnie, a najpóźniej na 7 dni przez zaplanowaną podróżą. Wszystkie pozostałe osoby, które pomimo niepełnosprawności lub ograniczonej sprawności ruchowej mogą podróżować na normalnych siedzeniach, proszone są o kontakt na 36 godzin przed odjazdem.

Czy mogę korzystać z kompletnej sieci połączeń pomimo mojej ograniczonej sprawności ruchowej?

Generalnie przewozimy wszystkie osoby, bez względu na ich niepełnosprawność i ograniczenia ruchowe. Niestety zapewnienie wszelkich koniecznych warunków umożliwiających podróż takim pasażerom nie zawsze jest możliwe na wszystkich oferowanych liniach. Wiąże się to z konstrukcją naszych autobusów oraz z infrastrukturą przystanków, które niekiedy nie są przystosowane do osób niepełnosprawnych. FlixBus dysponuje obecnie nielicznymi autobusami dopasowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych i wykorzystuje je na różnych liniach. Za przystanki odpowiedzialni są ich operatorzy.
Jeśli Twoja sprawność ruchowa jest ograniczona, ale jesteś w stanie wsiąść i wysiąść z autobusu samodzielnie lub z pomocą osoby towarzyszącej, możesz korzystać ze wszystkich naszych linii. 
Jeśli poruszasz się na wózku inwalidzkim, ale jesteś w stanie samodzielnie wstać i siedzieć w autobusie, również możesz korzystać ze wszystkich naszych linii.
Jeśli w czasie podróży musisz jednak siedzieć na wózku inwalidzkim, z opisanych wcześniej względów na chwilę obecną możesz podróżować jedynie po uprzednim, dokładnym sprawdzeniu możliwości transportu na danej linii.  

Jak i kiedy mogę zarezerwować moją podróż? 

Jeśli poruszasz się na wózku inwalidzkim, zgłoś się do Biura obsługi klienta najwcześniej na 2 tygodnie, a najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem podróży, celem sprawdzenia możliwości przejazdu. W tym celu należy zadzwonić pod numer (+49 (0)30 300 137 300*). Jeśli zapewnione zostaną wszystkie niezbędne warunki, Biuro obsługi klienta zarezerwuje przejazd dla Ciebie oraz osoby towarzyszącej. Rezerwacje składane są telefonicznie od poniedziałku do piątku, od 9:00 do 18:00.
Jeśli pomimo ograniczeń ruchowych jesteś w stanie samodzielnie zająć zwykłe miejsce w autobusie, możesz samodzielnie zarezerwować bilet bez żadnych ograniczeń i konieczności wcześniejszego powiadomienia. Biuro klienta musisz poinformować na 36 godzin przed odjazdem wyłącznie wtedy, gdy podróżujesz z osobą towarzyszącą lub z psem przewodnikiem, z pomocą do chodzenia, wózkiem inwalidzkim lub sprzętem ortopedycznym, które trzeba schować w luku.

Ile kosztuje przejazd osoby towarzyszącej lub psa przewodnika?

Po udowodnieniu potrzeby stałego nadzoru zarówno osoba towarzysząca, jak i pies przewodnik mogą podróżować bezpłatnie. Dla psa przewodnika również zostanie zarezerwowane jedno miejsce.
W chwili rozpoczęcia podróży musisz udowodnić uprawnienie do bezpłatnego przejazdu osoby towarzyszącej, potwierdzając konieczność stałego nadzoru. Aby tego dokonać, możesz pokazać przy wejściu odpowiedni dokument, w którym potwierdzona jest konieczność stałego nadzoru 

  • W Niemczech jest to legitymacja inwalidzka lub zaświadczenie lekarskie
  • We Francji: Carte D'Invalidité (Besoin d´Accompagnement) 
  • We Włoszech: zaświadczenie wydane przez lokalną służbę zdrowia (ASL) lub krajowy instytut ubezpieczeń społecznych (INPS).

To samo dotyczy osób podróżujących z psem. Ponadto trzeba udowodnić, że pies ukończył szkolenie dla psów towarzyszących lub psów przewodników.

Jakie wymagania musi spełnić mój wózek inwalidzki, aby można było przewieźć go w kabinie pasażerskiej?

W kabinach pasażerskich autobusów dalekobieżnych przewozić można wyłącznie wózki inwalidzkie, które zgodnie z normą DIN EN 12183 oraz DIN EN 12184 mogą być stosowane jako siedzenia pasażerskie i wyposażone są w system przytrzymujący zgodny z normą DIN 75078-2. Dodatkowo obowiązują następujące maksymalne wymiary: szer. 80 cm x dł. 120 cm/ całkowita masa: 250 kg.
Jeśli w momencie zgłoszenia się w autobusie okaże się, że wózek inwalidzki nie jest zgodny z podanymi wymogami pomimo uprzedniego, pisemnego zapewnienia zgodności, przejazd nie będzie możliwy, a pasażer nie będzie mieć prawa do roszczenia o zwrot kosztów przejazdu.

Czy przystanki są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych? 

Zarówno dostosowanie naszej floty autobusów, jak i przystanków, zajmuje sporo czasu, a więc nie możemy zapewnić odpowiednich warunków w całej sieci. Ze względu na to, że przystanki nie są obsługiwane przez nas, nie dysponujemy wystarczającymi informacjami na temat ich infrastruktury. Dlatego też zalecamy skontaktowanie się z operatorem przystanku przed podróżą i dopytanie o aktualne wyposażenie danego przystanku.

Jak i gdzie mogę uzyskać pomoc?

Musisz być w stanie samodzielnie wsiąść i wysiąść z autobusu. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku ewakuacji. Kierowca nie ma możliwości udzielania pomocy w czasie jazdy. Profesjonalna pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu zapewniana jest jedynie na dworcach autobusowych w Hamburgu i Mannheim. Celem zapewnienia własnego bezpieczeństwa i komfortu podróży zalecamy podróżowanie z osobą towarzyszącą, która w razie potrzeby udzieli niezbędnej pomocy

Aby zapewnić korzystne warunki podróży w grupie, proponujemy dwie opcje:

Jeśli chcecie podróżować w sposób elastyczny, zgodnie z waszymi upodobaniami, na stronie www.mieten.flixbus.de możecie wynająć prywatny autobus wraz z kierowcą. Na życzenie dostępne są też wszystkie opcje specjalne — odbiór z domu, transport bezpośrednio do celu, możliwość korzystania z autobusu na miejscu. Ceny wyświetlają się od razu, co ułatwia rezerwację. Podróż jest komfortowa zarówno dla pojedynczych osób, jak i dla całej grupy. W przypadku, gdy część z was się rozmyśli, podróż można anulować bezpłatnie na 14 dni przed zaplanowanym wyjazdem.

Grupom składającym się z 3 do 40 osób oferujemy również atrakcyjną zniżkę grupową na nasze liniowe usługi transportowe. Dostępne opcje można zarezerwować bezpośrednio w zakładce „Rezerwacja”. Obowiązuje przy tym konieczność rezerwacji z jednodniowym wyprzedzeniem. Jeżeli cena promocyjna będzie bardziej korzystna niż zniżka grupowa, wyświetli się cena promocyjna. W ten sposób za każdym razem możemy zagwarantować najtańszy przejazd. 

Jeśli chcesz dotrzeć do miejsca, do którego nie dojeżdżamy w ramach naszych liniowych usług transportowych, masz możliwość wynajęcia autobusu. Zapewni Ci to pełną elastyczność oraz wysoki komfort w długiej podróży.

Pamiętaj, że przy podróży do innego kraju musisz mieć przy sobie wszystkie konieczne dokumenty i możesz przewozić jedynie towary zwolnione z opłat celnych. Aby przyspieszyć odprawę celną, nie należy zamykać bagażu. Bagaż powinien być oznaczony nazwiskiem i adresem, aby upewnić się, że nie dojdzie do pomyłki.

Należy także przestrzegać przepisów prawa paszportowego, wizowego i dewizowego oraz przepisów zdrowotnych.  Informacje o tych przepisach można uzyskać w Ministerstwie Spraw Zagranicznych lub od Policji Federalnej (bundespolizei.de, tel.: 0800 6 888000).

Ponadto należy przestrzegać obowiązujących przepisów celnych. Pytania dotyczące obowiązujących w Niemczech przepisów celnych należy kierować do Centrum Informacji Administracji Celnej (info.privat@zoll.de; w przypadku przedsiębiorców: info.gewerblich@zoll.de). Pytania związane z cłem można zadawać wyłącznie w języku niemieckim i angielskim.

Kod rabatowy LIDL można zrealizować na stronie www.flixbus.pl i tylko dla jednego przejazdu. Ważność kuponu rabatowego jest ograniczona. Informację o terminie ważności znajdziesz na kuponie. Na jedną osobę i jeden przejazd można zrealizować tylko jeden kupon. Na daną osobę można również nabyć i zrealizować ograniczoną liczbę kuponów rabatowych. Biletu nie można anulować po wykorzystaniu kuponu rabatowego. Możesz podarować swój kupon rabatowy, ale dalsza odsprzedaż nie jest dozwolona.

W przypadku pytań możesz się zwrócić na adres lidl@flixbus.de lub zadzwonić na numer +49 (0)30 300 137 300*.

Vouchery oraz karty podarunkowe można kupić online w naszym sklepie. Możesz tam wybrać bony o różnych wartościach. Szczegółowe informacje o bonach znajdziesz bezpośrednio w sklepie.

W autobusie:

Aby wsiąść do autobusu musisz okazać potwierdzenie rezerwacji — wydrukowane lub w formie elektronicznej (zapisane w pliku PDF lub w postaci kodu QR na smartphonie). Najłatwiej jest okazać bilet bezpośrednio w Aplikacji autobusowej. Należy pamiętać, że w przypadku podróży do innego kraju konieczne jest zabranie wszelkich dokumentów potrzebnych do przekroczenia granicy .

Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz w wiadomości e-mail po zakończeniu procesu rezerwacji (należy sprawdzić również folder ze spamem). W przypadku nabycia biletu u kierowcy, paragon jest jednocześnie biletem / potwierdzeniem rezerwacji.

W podróż możesz nieodpłatnie zabrać jeden bagaż podręczny i dwa bagaże podróżne. Oznacz bagaż nazwiskiem i adresem, by wykluczyć pomyłki.

Bagaż podręczny ograniczony jest do maksymalnej wielkości 42 x 30 x 18 cm i maksymalnej masy 7 kg. Wszystkie wartościowe przedmioty należy przewozić w bagażu podręcznym.

Bagaż podróżny ograniczony jest do 2 sztuk bagażu o maksymalnej wielkości po 67 x 50 x 27 cm każdy. Możesz przewozić maksymalnie 30 kg na osobę.

Bagaż dodatkowy: Na osobę można zabrać w ramach dostępnego miejsca trzeci, dodatkowy bagaż podróżny. Jego wymiary nie mogą przekroczyć wymiarów bagażu podróżnego i nie może on ważyć więcej niż 15 kg. Bagaż dodatkowy kosztuje 19 zł i należy go zgłosić i potwierdzić telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta nie prędzej niż na 48 godzin przed odjazdem autobusu pod numerem: +49 (0)30 300 137 300*. Nie ma ogólnych zasad odnośnie przewozu więcej niż dwóch sztuk bagażu.

Bagaż ponadwymiarowy: Za każdą sztukę bagażu większego niż bagaż podróżny obowiązuje opłata 39 zł . Bagaż nie może przekraczać wymiaru pasa 290 cm (= długość + 2x szerokość + 2x głębokość w cm) i masy 30 kg oraz należy go zgłosić i potwierdzić telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta po rezerwacji, ale nie wcześniej niż  na 48 godzin przed odjazdem autobusu pod numerem: +49 (0)30 300 137 300*. Jeden pasażer może wziąć tylko jeden bagaż ponadwymiarowy, takiej możliwości nie można jednak żądać. Jako bagaż ponadwymiarowy określane są np. narty i instrumenty muzyczne (zaleca się transport w twardym futerale). Dla rowerów i sprzętu ortopedycznego obowiązują specjalne regulacje. Przewóz niektórych przedmiotów jest wykluczony.

Szczegółowe informacje odnośnie wytycznych dla bagażu i wykluczonych przedmiotów znajdziesz w naszych OWH.

W wielu autobusach istnieje możliwość przewożenia rowerów o standardowej wielkości i bez dodatkowych elementów (maks. 25 kg). Należy je podać podczas rezerwacji i kosztują każdorazowo 39 zł. Obok liczby pasażerów należy dodatkowo wybrać liczbę rowerów, które chcesz ze sobą zabrać. W okresie zimowym nie można niestety przewozić rowerów (przewidywalnie do 28.02.2015).

Jeśli nie masz możliwości zarezerwowania roweru dla Twojego przejazdu, rower możesz zabrać także w pokrowcu do transportu rowerów. W takim przypadku rower traktuje się jako bagaż nadmiarowy i należy go uprzednio zgłosić w Biurze Obsługi Klienta (specjalne regulacje dla bagaży nadmiarowych).

Aby zadeklarować możliwość przewozu rowerów elektrycznych, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta: +49 (0)30 300 137 300*.

Instrumenty muzyczne w wymiarach bagażu podręcznego (42 x 30 x 18 cm, maks. 7 kg) możesz przewozić bezpłatnie w części pasażerskiej autobusu. Jeśli zabierasz ze sobą bagaż podręczny, do części pasażerskiej autobusu możesz zabrać albo tylko ten bagaż, albo instrument muzyczny.

Instrumenty muzyczne większe niż bagaż podręczny (42 x 30 x 18 cm, maks. 7 kg) zaliczają się do bagażu nadmiarowego i muszą być przewożone w odpowiednim opakowaniu (futerale) w przestrzeni bagażowej. Zalecamy transport w futerale twardym. W takim wypadu przewóz kosztuje 39 zł i należy go zgłosić i potwierdzić telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta po rezerwacji, jednak nie wcześniej niż  na 48 godzin przed odjazdem autobusu pod numerem: +49 (0)30 300 137 300*.

Instrumenty muzyczne i ich futerały, które są większe niż 135 x 48 x 35 cm, są wykluczone z przewozu (np. kontrabasy).

Z przyczyn bezpieczeństwa w naszych autobusach nie wolno przewozić zwierząt. Wyjątek stanowią psy-towarzysze oraz psy-przewodnicy, jeśli towarzyszą pasażerowi niepełnosprawnemu i jest to potwierdzone legitymacją osoby niepełnosprawnej, zaświadczeniem lekarskim lub certyfikatem. Ich przewóz jest bezpłatny, ale należy go zgłosić telefonicznie najpóźniej na 36 godzin przed odjazdem: +49 (0)30 300 137 300*.

Nasze autobusy jeżdżą w ruchu liniowym i są związane rozkładem jazdy. Z tego powodu nie ma możliwości, by kierowca zaczekał na pasażerów, którzy się spóźniają. Dlatego prosimy, by zaplanować wystarczający czas na przybycie na przystanek i być w autobusie co najmniej 15 minut przed odjazdem.

Dosiadanie się i wysiadanie, na przystankach różniących się od zarezerwowanego przejazdu, nie jest niestety możliwe. Obowiązuje to również dla przystanków autobusowych w tej samej miejscowości, które następują kolejno po sobie. Możesz jednak samodzielnie zmienić przejazd na naszej stronie internetowej i wsiąść się lub wysiąść na wybranych przystankach.

Pamiętaj, że na niektórych odcinkach (odległość poniżej 50 km lub 1 godziny jazdy) obowiązuje zakaz obsługi pasażerów i nie sprzedaje się biletów. Zgodnie z tym wsiadanie i wysiadanie również nie jest możliwe, a takich połączeń nie da się zarezerwować. Prosimy, by to respektować.

Nasze autobusy są wyposażone w klimatyzację, toaletę pokładową, lampki do czytania oraz wygodne siedzenia. Dodatkowo na żądanie oferujemy przekąski i napoje, darmowy WLAN oraz w wielu autobusach gniazdka do prądu oraz media-center z filmami i muzyką.

Prosimy pamiętać: Nasza sieć WLAN znajduje się w fazie testów. Może się zdarzyć, że podczas przejazdu znajdziesz się w dziurze zasięgu lub nie wszyscy pasażerowie będą mieli możliwość jednoczesnego korzystania z  Internetu. W rzadkich przypadkach darmowy WLAN oraz gniazdka do prądu mogą być niedostępne, np. w przypadku pojazdów zastępczych lub gdy sprzedajemy bilety jako punkt sprzedaży. Obowiązuje to w szczególności dla linii poniższych partnerów: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG i Publicexpress GmbH.

Na niektórych naszych trasach przerwy są zaplanowane w rozkładzie i służą przestrzeganiu czasów prowadzenia pojazdu oraz odpoczynku dla kierowcy. Zasadniczo chcemy Cię zabrać jak najszybciej do celu i z tego powodu nie zaplanowaliśmy żadnych innych przerw. Toaleta pokładowa oraz przekąski i napoje w korzystnej cenie umożliwiają podróż bez przerw na dłuższych odcinkach.

Palenie jest zabronione w naszych autobusach, także dla e-papierosów. Na planowych przystankach oraz podczas planowych przerw możesz jednak wysiąść „na dymka“.  Poinformuje jednak uprzednio kierowcę i nie oddalaj się zbytnio podczas przerw od autobusu, żeby nie odjechał bez Ciebie! Informację o tym, jak długo autobus zatrzymuje się na przystankach, uzyskasz u kierowcy.

W autobusach panuje – podobnie jak w samochodach osobowych – obowiązek zapinania pasów. Każde miejsce jest wyposażone w pas bezpieczeństwa, który musisz zapinać podczas jazdy.

Bagaż podróżny, bagaż dodatkowy i nadmiarowy transportowane są w luku bagażowym. Twój kierowca zwróci uwagę na równomierne rozłożenie ładunku. Bagaż podręczny należy bezpiecznie umieścić w schowku nad Twoim siedzeniem lub pod siedzeniem przed Tobą.

Twoje bezpieczeństwo jest dla nas najwyższym priorytetem. Wszystkie pojazdy i urządzenia elektroniczne mają certyfikację TÜV odnośnie ich bezpieczeństwa oraz jakości i są regularnie poddawane konserwacji. Kierowcy mają uprawnienia do transportu osób oraz są regularnie szkoleni. Muszą bez wyjątku i dokładnie przestrzegać ustawowych czasów prowadzenia pojazdu i odpoczynku. Dlatego na dłuższych odcinkach na pokładzie może być dwóch kierowców lub planuje się odpowiednie przerwy. W przypadku opóźnień w rozkładzie w wyjątkowych przypadkach może dojść do dodatkowych nieplanowych przerw. W takich przypadkach prosimy o wyrozumiałość.

Po podróży:

Jeśli zapomnisz czegoś z autobusu lub coś zagubisz, wypełnij nasz formularz dla rzeczy zagubionych lub w pilnych przypadkach zwróć się do naszego Biura Obsługi Klienta: +49 (0)30 300 137 300*.

Odpowiedzi na często zadawane pytania znajdziesz w naszym dziale FAQ.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Wypełnij nasz formularz kontaktowy i poinformuj nas o swojej sprawie. Chętnie udzielimy dalszych informacji osobiście. Możesz się również skorzystać z naszej infolinii, działającej przez cała dobę od poniedziałku do niedzieli: +49 (0)30 300 137 300*.

*(Lokalne połączenia z niemieckiej sieci stacjonarnej. Opłaty za połączenia z telefonów komórkowych mogą się różnić.)