Jeśli masz problem z otwarciem strony, zadzwoń na +48 22 307 93 34 lub skorzystaj z FlixBus Google Assistant App.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Kraków jednym z trzech głównych centrów przesiadkowych FlixBusa w Polsce

Kraków jednym z trzech głównych centrów przesiadkowych FlixBusa w Polsce

Warszawa, kwiecień 2018 – Kraków zostanie jednym z trzech hubów FlixBusa obok Wrocławia i Warszawy od momentu wprowadzenia nowej siatki połączeń. Obecnie z europejskim liderem międzymiastowych połączeń autobusowych współpracuje 6 firm z Małopolski, najwięcej spośród wszystkich polskich regionów. Należą do nich: Beta-Bus, Delta Transport, Jordan Group, Limes i Limes Tour oraz Voyager, który dołączył do grona partnerów FlixBusa w poprzednim miesiącu.

Skalowalny model biznesowy i rozwój lokalnej sieci połączeń

Model biznesowy FlixBusa zakłada współpracę z lokalnymi przewoźnikami, dzięki którym rozbudowywana jest sieć połączeń między polskimi a europejskimi miastami. Zespół FlixBusa zajmuje się planowaniem sieci, obsługą klienta, zarządzaniem jakością, marketingiem i sprzedażą oraz rozwojem biznesu i technologii. Lokalni partnerzy autobusowi są odpowiedzialni za codzienne operacje, flotę zielonych FlixBusów oraz zatrudnienie kierowców. We wszystkich 27 krajach, w których działa FlixBus, warunkiem rozwoju jest ścisła współpraca z lokalnymi przewoźnikami. Wraz z rozszerzeniem strategicznej współpracy z PolskimBusem, FlixBus planuje zapewnić polskim podróżującym najatrakcyjniejszą oferę na rynku.

Branża autokarowa w Polsce jest wyjątkowa, rodzinna i bardzo profesjonalna. Przewoźnikami są głównie małe firmy, które są na rynku od pokoleń. Wpływa to na ich ogromną ekspertyzę i dbałość o wysoką jakość. Takim firmom zależy na rozwoju, który często łączy się z kursowaniem na trasach międzynarodowych. Potrzebują też często wparcia technologicznego, operacyjnego i marketingowego. To daje im FlixBuswyjaśnia Kamila Zalewska, Senior Manager ds. Rozwoju Biznesu we FlixBus Polska.

Małopolski rynek autobusowy – rozdrobniony, trudny, ale ambitny

Małopolscy przewoźnicy, współpracujący z FlixBusem, zgodnie oceniają, że lokalny rynek przewozów autobusowych jest rynkiem trudnym. Jak zaznacza Jerzy Garścia z firmy Jordan Group, firmy transportowe w Polsce funckcjonują w coraz bardziej złożonych i zmiennych warunkach. Powoduje to brak stabilności w prowadzeniu działalności, a ryzyko jej podejmowania, w szczególności otwierania nowych połączeń, jest bardzo duże.Dodatkowo rynek jest w dalszym ciągu bardzo rozdrobniony, przez co ryzyko zwiększa się jeszcze bardziej. W takiej sytuacji mniejsze firmy albo mają bardzo małe możliwości prowadzenia linii autobusowych albo, aby prowadzić je ekonomicznie, muszą szukać połączeń „niszowych“, nie będących w kręgu zainteresowania innych, konkurencyjnych przewoźnikówdodaje Garścia. Jordan Group, która na krakowskim rynku działa od ponad 25 lat, dołączyła do FlixBusa w lipcu 2017 roku.

Lokalny rynek notuje duży wzrost w sektorze turystyki przyjazdowej. W przypadku turystyki wyjazdowej natomiast w ostatnim okresie zapanowała stagnacja. – Dostrzegamy jednak pierwsze oznaki poprawy sytuacjizauważa Andrzej Bahr z firmy Delta Transport. Delta Transport obsługuje linie FlixBusa od czerwca 2017 roku.  Beta-Bus, spółka z 40-letnią tradycją, w zielonych barwach FlixBusa jeździ od sierpnia ubiegłego roku i obsługuje linię nocną pomiędzy Krakowem a Monachium. Zarówno FlixBus, jak i przewoźnik doskonale zdają sobie sprawę, co jest dla obu stron najważniejsze, by móc się rozwijać – Do tej pory relacje między naszymi firmami układają się wzorowo. My staramy się dostarczyć jak najwyższą jakość obsługi, natomiast FlixBus zapewnia nam płynność finansową terminowymi wpłatamikomentuje Maciej Bulka, współwłaściciel firmy Beta-Bus.

Najnowszym partnerem FlixBusa z Małopolski jest Voyager, który dotychczas współpracował także z PolskimBusem. Wynajem autokarów i busów, jak i przewozy na regularnych liniach, oferuje już od 1996 roku. – Decyzją o dołączeniu do rodziny FlixBus była odpowiedź na pytanie, czy chcemy płynąć w głównym nurcie przewozów pasażerskich w Europie i Polsce, czy też płynąć pod prąd. Oprócz pozytywnych założeń ekonomicznych, spodziewamy się jako przewoźnik wiele nauczyć od naszego dużego partnerakomentuje Kamil Wojtarowicz, Prezes Zarządu w firmie Voyager.

Rozwój siatki połączeń oferowanych przez FlixBusa w nadchodzących miesiącach zmieni obraz małopolskiego rynku przewozów autobusowych. Nowy, letni rozkład jazdy zielonych autobusów zostanie ogłoszony już na przełomie maja i czerwca 2018 roku, a Kraków, obok Warszawy i Wrocławia, będzie jednym z trzech głównych centrów przesiadkowych FlixBusa w Polsce. Będzie to oznaczało dla pasażerów wiele nowych, niedostępnych dotąd możliwości podróży, także do europejskich miast.

Pobierz komunikat prasowy (PDF)