Jeśli masz problem z otwarciem strony, zadzwoń na +48 22 307 93 34 lub skorzystaj z FlixBus Google Assistant App.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

FlixBus oficjalnie wystartował w Stanach Zjednoczonych

FlixBus oficjalnie wystartował w Stanach Zjednoczonych

Warszawa, 16 maja 2018 – Po zdobyciu pozycji lidera wśród operatorów dalekobieżnych połączeń autobusowych w Europie, FlixBus wprowadza swój model biznesowy do Stanów Zjednoczonych. Na wczorajszej konferencji w Los Angeles ogłosił, że od 31 maja 2018 roku zielone autobusy wyruszą na amerykańskie drogi między takimi miastami jak Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, San Diego czy Phoenix. Z końcem roku operator planuje 1000 codziennych połączeń w USA.

Nasz model biznesowy odmienił sposób, w jaki ludzie postrzegają i wykorzystują autobusy w Europie. Jesteśmy podekscytowani, że możemy zaprezentować nasz unikalny system również w Stanach Zjednoczonych powiedział André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility Podróż powinna być prosta i dostępna dla wszystkich. Wykorzystujemy technologię, aby zapewnić pasażerom możliwie najlepsze wrażenia z podróżowania.

W początkowej fazie uruchomienia w USA, FlixBus zaoferuje 180 połączeń między takimi miastami jak Los Angeles, San Francisco, Las Vegas czy San Diego, które będą obsługiwane przez regionalnych partnerów autobusowych, m.in. Transportation Charter Services.

FlixBus zapewnia firmom takim jak TCS nowe możliwości biznesowe i cieszymy się na możliwość wspólnego rozwoju poprzez to partnerstwo. Jest to inteligentny sposób działania, który ostatecznie przynosi korzyści klientowipowiedział Terry Fischer, prezes Transportation Charter Services (TCS), jeden z pierwszych amerykańskich partnerów FlixBus z siedzibą w Orange w Kalifornii.

W Europie FlixBus współpracuje obecnie z 300 partnerami autobusowymi, w tym z 17 w Polsce. Model biznesowy FlixBusa zakłada, że po jego stronie leży zarządzanie technologią, biletami, obsługą klienta, planowaniem sieci, marketingiem i sprzedażą, a lokalni partnerzy odpowiadają za codzienną eksploatację autobusów.

Dalsza ekspansja w Europie

Tymczasem FlixMobility planuje w tym roku rozszerzyć europejską ofertę o 30% do 350 000 połączeń dziennie. Oprócz rozbudowy sieci krajowych w Polsce, Chorwacji i Czechach, FlixBus koncentruje się na połączeniach pomiędzy głównymi miastami w Europie Zachodniej i Wschodniej. Europejscy podróżni mogą się także spodziewać większych częstotliwości między stolicami Europy, np. Paryżem i Londynem oraz Warszawą i Berlinem, a także nowych wakacyjnych destynacji, m.in. do Chorwacji,  gdzie z Polski można się już dostać dzięki bezpośredniemu połączeniu z Krakowa do Zagrzebia. Na dojrzałych rynkach, w Niemczech i Francji, FlixBus planuje także rozwijać strategię przewozów na lotnisko oraz testować autobusy elektryczne.

Pobierz komunikat (PDF).