Jeśli masz problem z otwarciem strony, zadzwoń na +48 22 307 93 34 lub skorzystaj z FlixBus Google Assistant App.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

FlixBus uruchamia pierwszy w pełni elektryczny autobus dalekobieżny w Niemczech

Warszawa, 25 października 2018 – FlixBus, europejski lider międzymiastowych połączeń autobusowych, uruchamia dziś pierwszy dalekobieżny autobus elektryczny w Niemczech. Po udanym pilotażu we Francji, kolejny w pełni elektryczny pojazd w barwach FlixBusa będzie kursował na trasie Frankfurt-Mannheim. Autobus będzie zasilany w 100% czystą energią dostarczaną przez Greenpeace Energy.

Autobus elektryczny FlixBusa w Niemczech (BYD C9) będzie obsługiwał dwa przejazdy w obie strony dziennie na trasie Frankfurt-Mannheim,z przystankami na lotnisku we Frankfurcie i Heidelbergu. W sumie trasa przejazdu w jedną stronę liczy około 115 km. Autobus będzie zasilany raz lub dwa razy dziennie, a także nocą przez stację ładującą na głównym dworcu autobusowym w Mannheim (ZOB) lub tymczasową stację ładowania we Frankfurcie. Każda stacja ma moc 80 kilowatów.

Chcemy mieć wkład w kształtowanie przyszłości mobilności. Chociaż autobusy elektryczne są obecnie znacznie droższe w zakupie, jesteśmy przekonani, że będzie to opłacalna inwestycja na dłuższą metę, zarówno dla naszej firmy, jak i naszych klientów i środowiska – komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixBus.

Współpraca z Greenpeace Energy i atmosfair

Autobus elektryczny FlixBusa w Niemczech będzie zasilany energią pochodzącą z odnawialnych źródeł energii dostarczaną przez Greenpeace Energy. To pozwoli oszczędzić około 82 tony emisji CO2 tylko w pierwszym roku kursowania autobusu elektrycznego FlixBusa w porównaniu do autobusu z silnikiem spalinowym, jak wynika z badania przeprowadzonego przez atmosfair.

Naszym celem jest przekonanie większej liczby osób do wyboru transportu publicznego lub roweru zamiast korzystania z samochodów osobowych. Nie wystarczy po prostu przełączyć się na samochody z silnikami elektrycznymi – mówi Sönke Tangermann, członek zarządu Greenpeace Energy – Aby pojazdy były przyjazne dla klimatu, muszą być napędzane czystą energią elektryczną. Do tego potrzebujemy nie tylko zmiany technologii, ale także zmiany sposobu, w jaki ludzie postrzegają mobilność.

FlixBus od kilku lat współpracuje także z organizacją działającą na rzecz ochrony klimatu – atmosfair. Dzięki tej współpracy pasażerowie mają możliwość indywidualnej rekompensaty za obciążenie środowiska podczas podróży. Rezerwując bilet online na stronie i w aplikacji FlixBus, można wybrać opcję przekazania składki na środowisko. Kwota składki obliczana jest na podstawie liczby kilometrów i pasażerów danego kursu (zwykle wynosi około 1-3% ceny biletu). Zebrane środki inwestowane są w projekt dotyczący ochrony klimatu, który został zatwierdzony przez ONZ. Z tej możliwości korzysta ok. 10% wszystkich pasażerów FlixBusa.

Pobierz komunikat prasowy (PDF).