Jeśli masz problem z otwarciem strony, zadzwoń na +48 22 307 93 34 lub skorzystaj z FlixBus Google Assistant App.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

FlixBus testuje wodorowe autobusy dalekobieżne i zapowiada 100% neutralność dla środowiska do 2030 roku

FlixBus testuje wodorowe autobusy dalekobieżne i zapowiada 100% neutralność dla środowiska do 2030 roku

Monachium, 5 września – FlixBus wprowadzi na drogi pierwsze w Europie autobusy dalekobieżne zasilane ogniwami paliwowymi. Projekt prowadzony będzie we współpracy z firmą Freudenberg Sealing Technologies. Jednocześnie spółka FlixMobility ogłosiła, że do  2030 roku chce osiągnąć 100% neutralności dla środowiska, przedstawiając również swój plan działania na rzecz ochrony klimatu.

Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi planowo będą mogły przejechać na jednym tankowaniu co najmniej 500 kilometrów, a samo tankowanie takiego pojazdu ma zajmować maksymalnie 20 minut. Cechy wydajności autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi, takie jak moc i przyspieszenie, mają odpowiadać obecnym standardom autobusów dalekobieżnych. W pierwszej fazie projektu, w nową technologię zasilania wyposażona zostanie wybrana część floty FlixBusa.

Chcemy być częścią kształtowania przyszłości mobilności. Nowoczesna flota FlixBusa już teraz jest wyjątkowo przyjazna dla środowiska, niemniej nieustannie zadajemy sobie pytanie, w jaki sposób możemy sprawić, by podróże autobusem były jeszcze bardziej zrównoważone i powodowały mniejszą emisję dwutlenku węgla. Po udanym wprowadzeniu na rynek trzech elektrycznych autobusów dalekobieżnych, wspólnie z Freudenberg chcemy zrobić kolejny duży krok w historii transportukomentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor zarządzający FlixMobility.

Firma Freudenberg Sealing Technologies to ekspert technologiczny i lider na rynku w zakresie nowatorskich rozwiązań mobilności elektrycznej na całym świecie.

System hybrydowy, który inteligentnie łączy akumulator elektryczny z ogniwami paliwowymi, jest szczególnie praktyczny w przypadku ciężkich pojazdów, które pokonują duże odległości, ponieważ pojazdy o napędzie wyłącznie elektrycznym wciąż nie mają możliwości pokonywania dużych odległościwyjaśnia Claus Möhlenkamp, CEO Freudenberg Sealing Technologies.

Wstępne rozmowy z producentami, mające na celu opracowanie autobusów do tego przedsięwzięcia, już się rozpoczęły.

FlixBus neutralny dla środowiska do 2030

FlixMobility, spółka matka marek FlixBus i FlixTrain, ogłosiła również plan działania na rzecz ochrony klimatu, który zakłada 100% neutralności pod względem emisji CO2. Spółka zapowiada, że najpóźniej do 2030 wszystkie podróże autobusami i pociągami, jak i procesy biznesowe wewnątrz firmy będą nieszkodliwe dla środowiska.

Plan działania FlixMobility na rzecz klimatu zakłada:

  • zapewnienie jak najbardziej wydajnej pod kątem paliwa i technologii floty;
  • inwestowanie w technologie neutralne dla klimatu – np. elektryczne autobusy, autobusy zasilane wodorem lub biogazem;
  • opracowanie sprawiedliwego modelu kompensacji za pozostałą emisję CO2;
  • odpowiedzialne zarządzanie biznesem i kompensacja za wszystkie podróże służbowe.

FlixBus rozpoczął zintensyfikowane działania na rzecz ochrony środowiska w zeszłym roku, testując autobusy dalekobieżne, w pełni zasilane przez energię elektryczną. E-autobusy FlixBusa kursują obecnie we Francji i w Niemczech.

Pobierz komunikat prasowy (PDF).